10 dobrych praktyk firmy Samsung w Raporcie Forum Odpowiedzialnego Biznesu

Czas3 min

Publikowany corocznie przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” to największy w naszym kraju przegląd inicjatyw skupionych wokół CSR i zrównoważonego rozwoju. W 21. edycji zaprezentowano 1705 działań podjętych przez 272 firmy. Wśród nich znalazło się 10 dobrych praktyk firmy Samsung, które stanowią wartościowy przykład zaangażowania społecznego i rozwoju społeczności lokalnej lub wpływają pozytywnie na środowisko pracy.

Raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” to najważniejsza cykliczna publikacja Forum Odpowiedzialnego Biznesu, wydawana od 2002 roku. Raport jest przeglądem aktywności firm, które zgłosiły swoje działania w obszarach CSR, ESG i zrównoważonego rozwoju oraz podsumowuje najważniejsze kwestie związane z odpowiedzialnym biznesem w danym roku w Polsce. Co ważne, wszystkie praktyki zgłoszone przez firmę Samsung trafiły do tegorocznej edycji raportu. Są to następujące inicjatywy:

  1. Solve for Tomorrow – program edukacyjny, który pomaga młodym ludziom rozwijać kompetencje przyszłości: komunikację, kreatywność, współpracę, krytyczne myślenie oraz wzmacniać empatię. Młodzież uczy się tworzyć innowacyjne rozwiązania odpowiadające na współczesne wyzwania, w takich obszarach jak: zdrowie, klimat, bezpieczeństwo lub integracja.
  2. Samsung CyfrOFFy kONtakt – program zachęca do rozwijania zdrowych nawyków i dbania o cyfrową równowagę online i offline. W ramach programu firma prowadzi szkolenia dla nauczycieli w przedszkolach i klasach 1-3 oraz ich podopiecznych, organizując webinary oraz dostarczając materiały do prowadzenia zajęć nt. cyfrowego dobrostanu.
  3. Obchody Dnia Bezpiecznego Internetu – Samsung po raz 2. z rzędu został partnerem tej zainicjowanej przez Komisję Europejską inicjatywy, której celami są zwrócenie uwagi na bezpieczne korzystanie z sieci przez dzieci i młodzież oraz edukacja dorosłych w tym zakresie. Firma została też partnerem konkursu na najciekawszą lokalną inicjatywę DBI fundując główną nagrodę dla szkoły.
  4. Dzień Odkrywców z Samsung – to święto nauki i technologii obchodzone raz do roku dla podkreślenia wieloletniej współpracy pomiędzy Samsung a Centrum Nauki Kopernik. Tego dnia wstęp do Kopernika jest bezpłatny, a na zwiedzających czekają liczne atrakcje.
  5. Galaxy Campus – cykl wydarzeń o walorach edukacyjnych dla studentów pod hasłem „Otwórz głowę” w związku z rozpoczęciem roku akademickiego 2022/2023 na 3 uczelniach: Szkoła Główna Handlowa, Politechnika Gdańska i Politechnika Łódzka. Na terenie campusów uczelni zorganizowano strefy, w których można było dowiedzieć się, jak działa sztuczna inteligencja, zrobić przegląd serwisowy smartfonów lub oddać zużyty smartfon wspierając w ten sposób cel charytatywny.
  6. Samsung Fair Play – to inicjatywa budująca kulturę pozytywnej organizacji, którą tworzą pracownicy dla pracowników, dla współpracy i realizacji celów. Przez trzy miesiące pracownicy różnych działów z ekspertem zewnętrznym pracowali nad zestawem praktyk i zachowań wokół etycznego środowiska pracy.
  7. Badanie Samsung Culture Index – to coroczne badanie nt. nastrojów w firmie. Pracownicy mogą wyrazić swoją opinię nt. kultury organizacji, wskazać mocne strony oraz obszary wymagające poprawy. Badanie jest informacją zwrotną dla kadry kierowniczej i impulsem do zmian, również na poziomie globalnym.
  8. Techniczni rekruterzy Samsung R&D – ich rolą jest ścisła współpraca z działem HR, od etapu przygotowania odpowiedniego opisu stanowiska, poprzez udział w rozmowach technicznych w celu weryfikacji umiejętności technicznych kandydatów, aż po ocenę testów i przygotowanie informacji zwrotnej. Celem programu jest zatem pozyskiwanie czołowych kandydatów z rynku o najlepszych kompetencjach.
  9. Wolontariat dla CEMS Chance – aby wesprzeć uczestników projektu CEMS Chance (młodych ludzi w wieku 14-17 lat, którzy z różnych przyczyn mają utrudniony start w dorosłe życie) pracownicy Samsung z pomocą trenerów ds. kompetencji zorganizowali dla uczniów warsztaty nt. kompetencji przyszłości realizowane metodą design thinking. Wolontariusze reprezentujący różne stanowiska opowiedzieli, jak wybrane kompetencje przydają im się w codziennej pracy.
  10. ABC klimatu – webinar dla dostawców – spotkanie było odpowiedzią na ogłoszone przez Samsung globalne cele środowiskowe i miało na celu zaprezentowanie podstawowej wiedzy na temat źródeł kryzysu klimatycznego oraz sposobów na jego rozwiązanie. Webinar poprowadził ekspert UNEP/GRID-Warszawa.

Dobre praktyki firmy Samsung zostały zrealizowane przy współpracy z partnerami: Ministerstwem Edukacji i Nauki, Centrum GovTech, NASK, Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Centrum Nauki Kopernik, UNEP/GRID-Warszawa, a także Szkołą Główną Handlową, Politechniką Gdańską i Politechniką Łódzką oraz Vulcan Nowa Era.

Źródło: Samsung

Zostaw komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

- REKLAMA-spot_img
- REKLAMA -

Najnowsze

- REKLAMA -

Zainteresuje Cię

Pierwsza w Wielkopolsce realizacja ZPI dla fotowoltaiki – Łobżenica otwiera drogę do 40 MWp energii słonecznej

Rada Miejska w Łobżenicy uchwaliła 31 marca 2025 r. pierwszy w Wielkopolsce Zintegrowany Plan Inwestycyjny (ZPI) dla odnawialnych...

Branża cementowa w obliczu dekarbonizacji – roku 2034 nie da się odłożyć na później (RELACJA)

Producenci cementu w Polsce stoją przed poważnym wyzwaniem – do 2034 roku stracą bezpłatne uprawnienia do emisji CO2,...

Innowacyjne technologie neutralne emisyjnie fundamentem bezpieczeństwa energetycznego i konkurencyjności UE

Transformacja energetyczna Europy wymaga zróżnicowanego podejścia uwzględniającego specyfikę poszczególnych krajów członkowskich – to główny przekaz konferencji zorganizowanej przez...

ORLEN: Wodór może odegrać wiodącą rolę w transformacji energetycznej

Wodór ma szansę stać się siłą napędową zielonej transformacji, jednak, jak podkreślają eksperci, powinny być do tego spełnione...

Wkrótce konsumenci będą lepiej chronieni przed greenwashingiem

Nawet 80 proc. sklepów internetowych, stron internetowych i reklam zawiera informacje o wpływie produktów na środowisko – wynika z danych KE....

Ørsted publikuje plan działań dla europejskiej energetyki wiatrowej na morzu

Globalna firma Ørsted opublikowała raport "Morska energetyka wiatrowa na rozdrożu", w którym przedstawia kompleksowy plan działań mający na...

Ożywienie OZE obniżyło ceny energii

W marcu średnia cena energii na Rynku Dnia Następnego (SPOT) wyniosła 90,97 EUR/MWh, co oznacza spadek o 30,21%...

Ministerstwo Klimatu i Środowiska startuje z innowacyjną kampanią edukacyjną o bioróżnorodności

Tuż przed Światowym Dniem Chomika, przypadającym 12 kwietnia, Ministerstwo Klimatu i Środowiska uruchomiło kampanię edukacyjną „Bioróżnorodnie połączeni", skierowaną...