Answear publikuje raport ESG

Czas3 min

Answear od lat prowadzi działania w duchu zrównoważonego rozwoju. Jednym z celów marki jest świadoma i odpowiedzialna produkcja, a co za tym idzie, zmniejszenie negatywnego wpływu całej branży odzieżowej na środowisko naturalne. Największym wyzwaniem jest optymalizacja procesów i wdrażanie rozwiązań, które będą jak najlepsze dla naszej planety. O części tych działań można dowiedzieć się z opublikowanego niedawno raportu ESG spółki.

Pierwszy zintegrowany raport ESG stworzony przez Answear prezentuje zarówno wyniki finansowe firmy, jak i przygląda się działaniom CSR realizowanym przez spółkę. Publikacja jest naturalną konsekwencją realizacji biznesu odpowiedzialnego społecznie i środowiskowo. W ten sposób Answear prezentuje swoją historię, osiągnięcia, plany i wyzwania, jakie stoją zarówno przed organizacją, jak i całą branżą odzieżową. W dokumencie spółka odnosi się do trzech kluczowych obszarów odpowiedzialnego biznesu: aspektu środowiskowego, społecznego oraz ładu korporacyjnego, przedstawiając istotne działania przeprowadzone w 2022 roku.

Wear&Share

W ramach działań na rzecz zrównoważonego rozwoju, Answear kontynuuje swój program Wear&Share. Jest to autorski projekt ekologiczny, którego celem jest polepszanie stanu środowiska naturalnego, a także zwiększenie świadomości ekologicznej wśród społeczeństwa oraz pracowników firmy. Projekt jest zestawem różnorodnych działań prowadzonych na wielu poziomach organizacji i zakłada m.in. wewnętrzne szkolenia, zbiórkę niepotrzebnej odzieży, sadzenie drzew, zmianę opakowań wysyłkowych na biodegradowalne  i wiele innych. W ramach akcji Wear&Share, Answear promuje świadomą konsumpcję wśród swoich klientów i  zachęca ich do przekazywania marce niepotrzebnych ubrań czy tekstyliów, które nadają się do przetworzenia i mogą zyskać drugie życie. Można to zrobić w łatwy sposób, bez wychodzenia z domu – rzeczy należy spakować do specjalnego zamówionego wcześniej na answear.com biodegradowalnego worka, który za darmo odbiera  kurier. Następnie tak przygotowane ubrania trafiają na rynek dóbr drugiego obiegu lub są przeznaczane do recyklingu, a pozyskane w ten sposób środki wspierają projekt „Czas na las” fundacji Aeris Futuro. W ramach Wear&Share w 2022 roku zebrano 14 849 kilogramów ubrań, co umożliwiło zasadzenie 700 drzew. W 2023 roku spółka planuje uruchomić własną szwalnię, aby dokonywać niektórych napraw oddawanych przez konsumentów tekstyliów.

wear_share_answear.jpg
Źródło: Answear

Ekologiczne opakowania

Answear do wysyłki zamówień wykorzystuje także specjalne opakowania, które w 80 proc. pochodzą z recyklingu. Producenci foliopaków posiadają certyfikat BLUE ANGEL, czyli najstarszy i najbardziej znany certyfikat na świecie, skupiony zwłaszcza na procesie przetwarzania surowców oraz produkcji towarów pod kątem ich wpływu na środowisko naturalne. To samo dotyczy opakowań kartonowych używanych przez Answear. Pudełka posiadają certyfikat FSC Recykling poświadczający, że do wykonania danego wyrobu zużyto minimum 70 proc. drewna pochodzącego z lasów certyfikowanych FSC. Opakowania są także dostosowane do ponownego użytku – klient może umieścić w nich zwracane do sklepu produkty.

Ubrania Planet Friendly

Raport ESG opisuje również zakres współpracy z dostawcami, których spółka wybiera pod kątem: jakości produktów, terminowości dostaw oraz postępowania w zgodzie z zasadami zrównoważonego rozwoju. W 2022 r. Answear w swojej ofercie posiadał produkty 600 marek zakupionych u 877 dostawców – w tym czasie w e-sklepie pojawiło się 217 391 unikalnych modeli, z czego 58 189 (czyli blisko 30 proc. oferty) było produktami Planet Friendly. Asortyment ten jest regularnie rozszerzany.

Answear posiada również certyfikat Sklepu Wolnego od Futer przyznawanego przez Stowarzyszenie Otwarte Klatki, który oznacza, że w asortymencie answear.com nie znajdziemy żadnych ubrań z naturalnych futer ani dodatków futrzanych.

Organizacja przyjazna środowisku

Spółka podejmuje szereg inicjatyw na rzecz zwiększania świadomości i edukacji ekologicznej wewnątrz organizacji. Stawia na proekologiczne rozwiązania  m.in. ograniczając zużycie papieru poprzez wprowadzenie elektronicznego systemu obiegu informacji, segreguje odpady, w tym fusy z kawy, które są przeznaczane jako nawóz dla terenów zielonych w Krakowie. Co więcej, w biurze Answear zamontowano filtry do wody w kranach, co przyczynia się do ograniczenia zużycia plastikowych butelek do wody. Marka prowadzi  także zbiórkę nakrętek plastikowych, które przekazywane są do Fundacji Otwarte Ramię Białej Gwiazdy.

Sama siedziba spółki znajduje się w budynku zawierającym certyfikat ekologiczny BREAAM post-construction, który stanowi obiektywne potwierdzenie, że obiekt spełnia wymogi niezbędne do uznania go za zaprojektowany i zbudowany zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju.

​Cały raport dostępny jest tutaj.

Źródło: Answear

Zostaw komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

- REKLAMA-spot_img
- REKLAMA -

Najnowsze

- REKLAMA -

Zainteresuje Cię

Sekwestracja i podziemne magazynowanie CO2 – zrównoważona technologia przyszłości

W obliczu rosnących wyzwań związanych ze zmianami klimatu, kluczowe pytanie brzmi: jak skutecznie przeciwdziałać globalnemu ociepleniu? W jaki sposób...

Platformy pod bocianie gniazda Energa-Operator liczy już w tysiącach

Już ponad 14 tysięcy platform pod bocianie gniazda założyła Energa-Operator na swoich słupach energetycznych. W ramach ochrony tego gatunku...

Nowy parapodatek zamiast proekologicznego systemu ROP

Firmy wprowadzające na rynek produkty w opakowaniach będą z tego tytułu wnosić opłaty na rzecz państwa, nie mając...

Eiffage Polska buduje pierwszy hotel dla dzikich pszczół w rezerwacie Kadzielnia w Kielcach

Eiffage Polska Budownictwo we współpracy z Fundacją Ekologiczną Pszczoła Musi Być, Geonaturą Kielce i Miastem Kielce zrealizowało w...

ORLEN inwestuje w szkocki start-up recyklingu plastiku – technologia może zwiększyć dostępność surowców wtórnych

ORLEN Venture Capital zainwestował w szkocki start-up ReVentas, który opracował nowatorską technologię oczyszczania odpadów z tworzyw sztucznych umożliwiającą...

KFC rozwija sieć ładowarek dla aut elektrycznych w Polsce

Sieć restauracji KFC rozwija infrastrukturę ładowania pojazdów elektrycznych, montując szybkie ładowarki przy lokalach z opcją Drive Thru. Inwestycja...

Veolia rozpoczyna dekarbonizację ciepłowni w Chrzanowie – inwestycja za miliony złotych wyeliminuje węgiel do 2030 roku

Veolia Południe z Grupy Veolia term zainaugurowała 29 maja 2025 roku budowę kotła biomasowego oraz czterech gazowych silników...

Odpad jako zasób. Nowe podejście firm do cyklu życia produktów 

Współczesna gospodarka coraz częściej musi odpowiadać na wyzwania związane z ograniczonymi zasobami naturalnymi, zmianami klimatu i nadmiarem odpadów....