Credit Agricole stawia na ekologiczne alternatywy dla plastikowych gadżetów

Czas1 min

Zamiast wyrzucić nieaktualne materiały promocyjne, Credit Agricole przetworzył je i wykorzystuje ponownie. We współpracy z Deko Eko powstały wyjątkowe notesy wykonane z rozwłóknionych ulotek. 

Co roku produkujemy różnego rodzaju materiały reklamowe na potrzeby banku. Popularne gadżety wykorzystujemy podczas targów branżowych, eventów skierowanych do klientów czy w formie nagród w konkursach – mówi Gabriela Synoś, dyrektor ds. zarządzania marką. Mając na uwadze przyjętą przez nas ideę #mniejplastiku, od dłuższego czasu poszukujemy ekologicznych alternatyw dla plastikowych gadżetów. Wybieramy produkty powstałe z materiałów biodegradowalnych (np. z bambusa, słomy pszenicznej czy korka) lub pochodzących z recyklingu. Zawsze decydujemy się na gadżety wielokrotnego użytku, jak butelki filtrujące do wody, eko słomki do napojów czy torby na zakup warzyw i owoców.

Kolejnym krokiem, jaki bank zrealizował na tym polu, jest produkcja wyjątkowych notesów we współpracy ze start-upem pozytywnego wpływu Deko Eko. Firma rewolucjonizuje sposób myślenia o odpadach łącząc ze sobą designerów oraz firmy, aby wspólnie budować gospodarkę cyrkularną. Jest też inicjatorem Koalicji Reconomy oraz częścią Polish Circular Economy Hotspot.

– Wspólnie z Deko Eko zastanawialiśmy się, które frakcje odpadów tworzonych przez bank można zagospodarować na cele użytkowe, wizerunkowe i promocyjne. W pierwszej kolejności zdecydowaliśmy się na wykorzystanie makulatury pochodzącej z nieaktualnych materiałów BTL (ulotki, plakaty, regulaminy), które zwykle były przeznaczone do utylizacji – podkreśla Gabriela Synoś.

Produkcja była wieloetapowa i czasochłonna. Materiały marketingowe zostały wstępnie rozdrobnione, a następnie trafiły do hydropulpera – maszyny, w której skrawki, w połączeniu z wodą oraz pigmentami, podlegają roztarciu i tworzą pulpę papierową. Pulpa została wykorzystana w tradycyjnym procesie czerpania papieru, który stosowano również w przeszłości. Z pierwszej testowej, dwudziestokilowej frakcji makulatury powstało aż 1000 notesów.

- REKLAMA-spot_img
- REKLAMA -

Najnowsze

- REKLAMA -

Zainteresuje Cię

Pierwsza w Wielkopolsce realizacja ZPI dla fotowoltaiki – Łobżenica otwiera drogę do 40 MWp energii słonecznej

Rada Miejska w Łobżenicy uchwaliła 31 marca 2025 r. pierwszy w Wielkopolsce Zintegrowany Plan Inwestycyjny (ZPI) dla odnawialnych...

Branża cementowa w obliczu dekarbonizacji – roku 2034 nie da się odłożyć na później (RELACJA)

Producenci cementu w Polsce stoją przed poważnym wyzwaniem – do 2034 roku stracą bezpłatne uprawnienia do emisji CO2,...

Innowacyjne technologie neutralne emisyjnie fundamentem bezpieczeństwa energetycznego i konkurencyjności UE

Transformacja energetyczna Europy wymaga zróżnicowanego podejścia uwzględniającego specyfikę poszczególnych krajów członkowskich – to główny przekaz konferencji zorganizowanej przez...

ORLEN: Wodór może odegrać wiodącą rolę w transformacji energetycznej

Wodór ma szansę stać się siłą napędową zielonej transformacji, jednak, jak podkreślają eksperci, powinny być do tego spełnione...

Wkrótce konsumenci będą lepiej chronieni przed greenwashingiem

Nawet 80 proc. sklepów internetowych, stron internetowych i reklam zawiera informacje o wpływie produktów na środowisko – wynika z danych KE....

Ørsted publikuje plan działań dla europejskiej energetyki wiatrowej na morzu

Globalna firma Ørsted opublikowała raport "Morska energetyka wiatrowa na rozdrożu", w którym przedstawia kompleksowy plan działań mający na...

Ożywienie OZE obniżyło ceny energii

W marcu średnia cena energii na Rynku Dnia Następnego (SPOT) wyniosła 90,97 EUR/MWh, co oznacza spadek o 30,21%...

Ministerstwo Klimatu i Środowiska startuje z innowacyjną kampanią edukacyjną o bioróżnorodności

Tuż przed Światowym Dniem Chomika, przypadającym 12 kwietnia, Ministerstwo Klimatu i Środowiska uruchomiło kampanię edukacyjną „Bioróżnorodnie połączeni", skierowaną...