DPD Polska rozwija flotę rowerów cargo

Czas2 min

Wynaleziony ponad dwa wieki temu rower zmienił codzienność milionów ludzi, dziś zmienia także logistykę. DPD Polska coraz aktywniej korzysta z potencjału tworzonego przez jednoślady, rozumiejąc wyzwania przed którymi staje logistyka miejska.

Przypadający już w najbliższą sobotę, 3 czerwca, Światowy Dzień Roweru to świetna okazja do podsumowania ostatniego roku w rozwoju floty rowerowej cargo DPD Polska oraz zastanowienia się nad przyszłością logistyki miejskiej, uwzględniającej oczekiwania mieszkańców i klientów oraz zagadnienia wpływu na środowisko naturalne.

Flota rowerowa jako logistyka miejska przyszłości

Rowery cargo to flota działająca już w 14 miastach Polski przy DPD Pickup Oddziałach Miejskich, które stanowią centra dystrybucyjne w realizacji strategii niskoemisyjnej DPD Polska. Projekt, początkowo rozwijany jako pilotaż we Wrocławiu z wykorzystaniem tylko 5 rowerów, od maja 2022 funkcjonuje jako w pełni efektywny komponent platformy logistycznej DPD. Niskoemisyjne rowery cargo z logotypem DPD z powodzeniem zastępują auta w strefach zamkniętych i trudnodostępnych o dużym zagęszczeniu zabudowy.  

„Flota rowerów cargo stanowi doskonałą i, jak twierdzą praktycy, efektywną alternatywę dla floty samochodowej. Oddziały miejskie, przy których rozwijana jest nasza flota rowerów cargo (obecnie ponad 60 pojazdów), to punkty DPD Pickup znajdujące się w ścisłych centrach największych miast Polski. Przy wysokiej urbanizacji i rosnącej liczbie stref czystego transportu, dostawy rowerowe to rozwiązanie, które pozwala w szybki sposób dostarczyć przesyłki, z uwzględnieniem potrzeb lokalnych społeczności i przy jednoczesnym poszanowaniu środowiska” – komentuje Adam Bilewicz, Regionalny Koordynator ds. Rozwoju Sieci Rowerowej w DPD Polska.

Flota rowerów cargo DPD Polska ma za sobą pierwszy, pełny rok funkcjonowania, dlatego widok kuriera na rowerze cargo często może jeszcze zaskakiwać mieszkańców aglomeracji. Rowerowi kurierzy od początku swojej aktywności dostarczyli jednak już blisko 740 tys. przesyłek, tylko w ostatnim roku pokonując ponad 126 tys. km, co oznacza, że ponad trzykrotnie okrążyli kulę ziemską.

„Dostawy na trzech kółkach (rowery cargo są trójkołowe) są skuteczne i efektywne pod względem środowiskowym, dlatego już teraz finalizujemy kolejne zamówienia na specjalnie dla nas zaprojektowane rowery cargo wspomagane elektrycznie. To oznacza, że już niedługo coraz więcej mieszkańców dużych aglomeracji będzie mogło otrzymać przesyłkę od naszego kuriera rowerowego” – dodaje Artur Jop, Regionalny Koordynator ds. Rozwoju Sieci Rowerowej w DPD Polska.

Rowery jako część strategii zrównoważonego rozwoju

Flota rowerowa cargo DPD Polska to projekt stanowiący integralną część strategii zrównoważonego rozwoju marki. To dzięki niemu DPD Polska jest liderem branży w zakresie rozwoju tej alternatywnej formy dostaw ostatniej mili.  

Jednak rowery mogą także pomagać innym. Propagowanie idei aktywności fizycznej oraz zaangażowanie w inicjatywy sportowe, które mają również cel charytatywny, stanowią bowiem istotną część strategii działania DPD Polska. Jedną z takich aktywności jest coroczny projekt Pozytywnie Zakręceni, kierowany do pracowników i współpracowników DPD Polska. Każdy pokonany kilometr, również rowerem, w ramach akcji pozwoli przekazać środki na rzecz Fundacji DPD Polska, wspierającej kurierów i ich bliskich w potrzebie. Tegoroczna edycja potrwa trzy miesiące, a jej inauguracja miała miejsce 1 czerwca.  

Wszyscy patrzymy z dużą dozą ciekawości w kierunku dalszego rozwoju rowerów i odkrywania ich możliwości na nowo, również w logistyce.  

Źródło: DPD Polska

- REKLAMA-spot_img
- REKLAMA -

Najnowsze

- REKLAMA -

Zainteresuje Cię

Jak zapewnić bezpieczeństwo pracowników w odzieży trudnopalnej i jednocześnie wspierać zrównoważony rozwój?

Odzież trudnopalna odgrywa kluczową rolę w ochronie pracowników narażonych na zagrożenia termiczne, łuk elektryczny oraz środowiska wysokiej temperatury....

Technologia a system kaucyjny. Polacy otwarci na innowacje, ale potrzebują edukacji

Ponad 60% Polaków deklaruje chęć korzystania z aplikacji mobilnych i innych technologii wspierających system kaucyjny – wynika z...

Wielkanoc w duchu slow fashion – jak ubrać się stylowo i ekologicznie?

W obliczu rosnących wyzwań ekologicznych, takich jak zmiany klimatyczne, zanieczyszczenie wód i nadmierna konsumpcja zasobów naturalnych, coraz więcej...

NCBR przekazuje ponad 70 mln zł na innowacyjne projekty z zakresu gospodarki obiegu zamkniętego

Narodowe Centrum Badań i Rozwoju rozstrzygnęło konkurs na innowacyjne przedsięwzięcia z zakresu gospodarki obiegu zamkniętego, finansowany ze środków...

Veolia rozpoczyna kolejny etap dekarbonizacji w Świeciu – do 2026 roku zmniejszy zużycie węgla o 65%

Veolia Północ z Grupy Veolia term oficjalnie rozpoczęła 9 kwietnia 2025 roku kolejny etap projektu dekarbonizacyjnego w Świeciu....

Samo odtwarzanie raf koralowych nie wystarcza w walce ze zmianami klimatu

Nowe badanie opublikowane w czasopiśmie Nature Ecology and Evolution wskazuje, że obecne wysiłki na rzecz odtwarzania raf koralowych...

UE osiąga przełomowe porozumienie w walce z zanieczyszczeniem mikroplastikiem podczas polskiej prezydencji

Rada Unii Europejskiej pod przewodnictwem polskiej prezydencji oraz Parlament Europejski osiągnęły wstępne porozumienie w sprawie nowych przepisów mających...

Kobiety coraz częściej kończą studia w zakresie STEM. Dlaczego wypadają z rynku pracy?

Dziewczyny coraz częściej wybierają kierunki ścisłe, ale też częściej, niż ich koledzy, rezygnują z pracy w wyuczonym zawodzie,...