Innowacyjne rowery elektryczne Hopper na testach w Gdańsku

Czas3 min

Rusza projekt, którego celem jest promowanie mobilności aktywnej pracowników oraz zmniejszenie liczby samochodów na ulicach miasta. Pracownicy dwóch firm uhonorowanych certyfikatami Pracodawców Przyjaznych Rowerzystom, przez najbliższe tygodnie będą testować rowery elektryczne Hopper. Pilotaż potrwa do połowy listopada 2023 roku.

Rozpoczynające się testy to nie jedyne działania prowadzone w Gdańsku, których celem jest zachęcenie mieszkańców do zmian nawyków transportowych. Miasto stale poszukuje rozwiązań, które sprawią, że coraz większa liczba mieszkańców będzie wybierała aktywne i ekologiczne sposoby podróżowania.

– Gdańsk od wielu lat rozwija zrównoważoną mobilność i tutaj jesteśmy aktywni na wielu polach. Na ostatniej sesji Rada Miasta przyjęła STER 2 0, czyli projekt rozwoju dróg rowerowych w Gdańsku. Mamy też mnóstwo kampanii społecznych promujących mobilność aktywną. Zakończyliśmy Rowerowy Maj i jesteśmy w trakcie kolejnej edycji kampanii Kręć Kilometry dla Gdańska. Te wszystkie działania zostały docenione za granicą, dzięki czemu Gdańsk otrzymał prawo organizowania największego kongresu rowerowego na świecie – Velocity w roku 2025 – mówi Piotr Kryszewski, zastępca prezydenta ds. usług komunalnych. – Promujemy też różne innowacje w zakresie mobilności. Nie tak dawno testowaliśmy autonomiczne busy przy gdańskim zoo i na cmentarzach. Dzisiaj, razem partnerami zagranicznymi, rozpoczynamy kolejny projekt. Jako jedyne miasto w Polsce będziemy testowali ten wyjątkowy rower – dodaje Piotr Kryszewski.

Gdańskie testy superrowerów

W ramach pilotażu, testowane będą dwa modele rowerów Hopper: dwuosobowy oraz towarowy. Pierwszy z pojazdów, przez najbliższe tygodnie będzie wykorzystywany przez pracowników firmy Multiconsult Polska, drugi zostanie przetestowany na terenie Gdańskiej Stoczni Remontowej.

Rower elektryczny Hopper to innowacyjne rozwiązanie, które, mimo swojego kompaktowego rozmiaru, oferuje wygodę i komfort jazdy w miejskich warunkach. Rower ten wyposażony jest w pomocniczy napęd elektryczny i zaskakuje futurystycznym wyglądem. Dodatkowo, rowery są wyposażone w system GPS, co umożliwia ich łatwą lokalizację za pomocą aplikacji.

Jednym z atutów rowerów Hopper jest to, że ich akumulatory nie zawierają kobaltu. To sprawia, że są to baterie bardziej ekologiczne i mogą być ładowane z gniazdka domowego. Rowery są w pełni zabudowane, co ma znaczący wpływ na komfort użytkownika i sprawia, że są w pełni użyteczne również w czasie deszczowej pogody. Hopper łączy zalety samochodu i roweru: oferuje komfort w każdej sytuacji oraz przestrzeń do przewozu pasażerów i bagażu. Pojazdy mają możliwość przewozu towarów do 120 kg lub 2 osób i mogą się poruszać z prędkością 25 km/h.

– Rowery elektryczne Hopper nie różnią się rozmiarem od klasycznego roweru cargo i posiadają homologację na drogi rowerowe. Dzięki pełnemu zawieszeniu, użytkownicy cieszą się maksymalnym komfortem. Cztery rowery elektryczne Hopper mieszczą się na jednym miejscu postojowym dla samochodu – podkreśla Anna Klinkosz, koordynatorka gdańskiej odsłony projektu z Referatu Mobilności Aktywnej. 

– Innowacją jest tylne koło skrętne, co daje zupełnie nowe wrażenia z jazdy. Rower wyposażony jest w fotel, który można wyregulować, a z tyłu znajduje się kanapa dla drugiego pasażera. Do dyspozycji mamy kierownicę, oświetlenie, kierunkowskazy, lusterka, ogrzewanie przedniej szyby oraz wycieraczkę. Pojazd jest zabudowany, ale nie ma drzwi – dodaje Anna Klinkosz.

NEDAM w Gdańsku

Projekt pilotażowy jest częścią większego projektu europejskiego NEDAM (New E-Bikes Design for Employee´s Mobility). Głównym jego celem jest udostępnienie pracownikom wygodnej formy mobilności aktywnej. To krok w kierunku zrównoważonej mobilności, który może wpłynąć na jakość życia mieszkańców Gdańska oraz innych miast partnerskich. Projekt jest współfinansowany ze środków EIT Urban Mobility, programu wspieranego przez Europejski Instytut Innowacji i Technologii (EIT), organ Unii Europejskiej.

– Naszą misją jest skupianie zróżnicowanej sieci partnerów obejmującej miasta, przedsiębiorstwa, instytucje badawcze i uniwersytety, w celu wspierania innowacji i wprowadzania pozytywnych zmian w transporcie miejskim – mówi Pavel Vbra, przedstawiciel EIT Urban Mobility. – Naszym głównym celem jest tworzenie zrównoważonych, wydajnych i dostępnych rozwiązań w zakresie mobilności. Chodzi o projekty, które poprawiają jakość życia w miastach, zmniejszając jednocześnie wpływ transportu miejskiego na środowisko – podkreśla Pavel Vbra.

Źródło: Gdansk.pl

- REKLAMA-spot_img
- REKLAMA -

Najnowsze

- REKLAMA -

Zainteresuje Cię

Dekarbonizacja w polskich firmach nabiera tempa. Odbył się trzeci odczyt Indeksu Dekarbonizacji Polskiej Gospodarki

Znaczenie dekarbonizacji i ochrony środowiska w działalności polskich przedsiębiorstw nadal rośnie – tak wynika z trzeciego odczytu Indeksu Dekarbonizacji Polskiej Gospodarki (IDPG)...

Jest pierwszy wpis w wykazie obywatelskich społeczności energetycznych

11 kwietnia 2025 r. Stowarzyszenie Obywatelskiej Społeczności Energetycznej MES-TOWN Łódź uzyskało wpis do wykazu obywatelskich społeczności energetycznych. Stowarzyszenie OSE...

Grupa Enea skutecznie wdraża strategię i przyspiesza inwestycje w OZE

Rok 2024 w Grupie Enea to pozytywne zmiany oraz działania, które pozwoliły na zdefiniowanie kierunków transformacji i określenie...

Tauron publikuje Sprawozdanie Zrównoważonego Rozwoju za 2024 rok

TAURON opublikował Sprawozdanie Zarządu z działalności TAURON Polska Energia S.A. oraz Grupy Kapitałowej TAURON za rok obrotowy 2024....

Gaz zamiast węgla – nowe źródło ciepła w Kaliszu

Program inwestycyjny w aktywa ciepłownicze Grupy Energa w Kaliszu osiągnął kluczowy kamień milowy – odebrana do eksploatacji została kotłownia rezerwowo-szczytowa...

Elektrody diamentowe, leki weterynaryjne i oddziaływanie na środowisko

Prof. Paweł Lochyński z Instytutu Inżynierii Środowiska realizuje projekt finansowany z funduszy Narodowego Centrum Nauki – do współpracy...

37 autobusów mild hybrid Solarisa zasila flotę MPK w Krakowie

Solaris zakończył realizację kontraktu na dostawę 37 niskoemisyjnych autobusów z napędem mild hybrid dla Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w...

Greenvolt Group zakończyła sprzedaż hybrydowego projektu Sompolno do Energa Wytwarzanie

Grupa Greenvolt finalizuje sprzedaż hybrydowego projektu odnawialnej energii Sompolno na rzecz Energa Wytwarzanie, po spełnieniu wszystkich warunków określonych...