Pazura, Zalewski i Orleański będą wspierać edukację o morskiej energetyce wiatrowej

Czas3 min

Cezary Pazura, Paweł Orleański i Krzysztof Zalewski to ambasadorowie ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej „Płyniemy z wiatrem”. Razem z Polskim Stowarzyszeniem Energetyki Wiatrowej będą obalać mity i edukować o korzyściach wynikających z rozwoju morskiej i lądowej energetyki wiatrowej w Polsce.

Od 15 czerwca, który jest Światowym Dniem Wiatru – w radiu, prasie i telewizji będą ukazywać się spoty z udziałem ambasadorów. Kampania jest dofinansowana ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Działania prowadzone w ramach kampanii „Płyniemy z wiatrem” obejmują telewizję, radio, internet, prasę, billboardy oraz współpracę z influencerami.

W ramach edukacyjnego charakteru kampanii można spodziewać się wykładów na uczelniach, wydarzeń w nadmorskich miejscowościach, debaty eksperckiej online czy filmów edukacyjnych z Cezarym Pazurą, Pawłem Orleańskim i Krzysztofem Zalewskim.

-Kampania „Płyniemy z wiatrem” to odpowiedź na plany dynamicznego rozwoju energetyki wiatrowej w Polsce – zarówno jeśli chodzi o inwestycje na lądzie, jak i na morzu. Rekordowo wysokie poparcie społeczne dla energii z wiatru pokazuje, jak ważne są dziś odnawialne źródła energii. Perspektywy rozwoju nowych inwestycji w farmy wiatrowe wymagają jednak poszerzania wiedzy o tej technologii i jej wpływie na bezpieczeństwo i efektywność energetyczną. Poprzez realizowane ze wsparciem NFOŚiGW działania chcemy pokazać Polakom, jak ważna, bezpieczna i tania w wytworzeniu jest energia z wiatru. Mimo szerokiej akceptacji nadal spotyka się dezinformację oraz krążące mity, które raz na zawsze trzeba wyjaśnić – tłumaczy Janusz Gajowiecki, prezes Polskiego Stowarzyszenia Energetyki Wiatrowej.

Twarzami kampanii zostali znani i lubiani artyści, którzy swoją popularność chcą wykorzystywać do promowania szczytnych celów. Mimo różnych obszarów działań łączy ich jedno: troska o środowisko i przekonanie, że mamy realny wpływ na zatrzymanie zmian, które zagrażają naszej planecie w przyszłości. Odnawialne źródła energii są jedną z odpowiedzi na obecne wyzwania związane ze zmianami klimatu.

-Uważam, że powinniśmy walczyć z mitami na temat wiatraków, bo w grę wchodzi przyszłość kolejnych pokoleń. Obecnie energetyka wiatrowa – ta na lądzie i na morzu, jest odpowiedzią na wyzwania, przed którymi obecnie stoimy i sposobem na powstrzymanie katastrofy klimatycznej. To najlepszy sposób na redukcję paliw kopalnych, emisję  CO2, ale też dziś – na zapewnienie naszego bezpieczeństwa. Cieszę się, że moi odbiorcy będą mogli dowiedzieć się więcej o wiatrakach i korzyściach, jakie ich rozwój niesie dla naszego kraju– mówi Krzysztof Zalewski, ambasador kampanii.

Kampania obejmuje szereg działań edukacyjnych i informacyjnych, włączając stałą komunikację w mediach społecznościowych na Facebooku, Instagramie, TikToku oraz YouTube.

Zaplanowane działania cross mediowe obejmują emisję spotu w radiu i telewizji, umiejscowienie banerów na billboardach i autobusach oraz wykorzystanie banerów internetowych i publikacje w prasie.

Zostały także zaplanowane działania bezpośrednio związane z edukacyjnym charakterem kampanii: debata ekspercka, wydarzenia w miejscowościach nadmorskich, wykłady na uczelniach, stworzenie scenariuszy lekcji i produkcja materiałów edukacyjnych.

-Nasz przekaz dotyczy zarówno wiatraków na lądzie, jak i tych, które wkrótce powstaną w polskim obszarze Morza Bałtyckiego. Morska energetyka wiatrowa to nowy sektor, który wymaga szczególnego podejścia w budowaniu świadomości. To ważne, żeby edukować na temat perspektyw i możliwości z nim związanych, ponieważ offshore w Polsce to nowe miejsca pracy, kierunki studiów, fabryki, porty instalacyjne czy serwisowe. Zdajemy sobie sprawę, że to, co nowe, często jest przyjmowane z nieufnością. Dlatego kampania pokaże prawdziwe oblicze branży i jej rolę w budowaniu silnej i niezależnej gospodarki – komentuje Małgorzata Żmijewska-Kukiełka, menedżer ds. komunikacji PSEW, koordynatorka kampanii.

Od 15 czerwca, który jest Światowym Dniem Wiatru, w telewizji i Internecie będzie można oglądać spoty edukacyjne z udziałem Cezarego Pazury, Pawła Orleańskiego i Krzysztofa Zalewskiego. Ambasadorzy w prostych słowach i na konkretnych przykładach opowiedzą o faktach, ale też obalą mity, które do dziś funkcjonują w przestrzeni publicznej.

-Rozwój energetyki wiatrowej to droga w kierunku nowoczesności, rozwoju i korzyści. To podążanie za światowymi trendami, które prowadzą do rozwoju gospodarczego, zwiększenia bezpieczeństwa energetycznego i poprawy kondycji środowiska oraz jakości życia obywateli m.in. dzięki niższym rachunkom za prąd, czystszemu powietrzu i lokalnym inwestycjom. Mam poczucie, że dzięki rozwojowi odnawialnych źródeł energii zabezpieczamy przyszłe pokolenia i spłacamy nasz dług wobec planety, która potrzebuje zielonej energii – podkreśla Cezary Pazura, ambasador kampanii.

Działania związane z kampanią potrwają do końca I kwartału 2024 roku. Więcej informacji na  stronie: https://plyniemyzwiatrem.pl/ oraz w mediach społecznościowych.

Źródło: PSEW 

- REKLAMA-spot_img
- REKLAMA -

Najnowsze

- REKLAMA -

Zainteresuje Cię

Elektrody diamentowe, leki weterynaryjne i oddziaływanie na środowisko

Prof. Paweł Lochyński z Instytutu Inżynierii Środowiska realizuje projekt finansowany z funduszy Narodowego Centrum Nauki – do współpracy...

37 autobusów mild hybrid Solarisa zasila flotę MPK w Krakowie

Solaris zakończył realizację kontraktu na dostawę 37 niskoemisyjnych autobusów z napędem mild hybrid dla Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego w...

Greenvolt Group zakończyła sprzedaż hybrydowego projektu Sompolno do Energa Wytwarzanie

Grupa Greenvolt finalizuje sprzedaż hybrydowego projektu odnawialnej energii Sompolno na rzecz Energa Wytwarzanie, po spełnieniu wszystkich warunków określonych...

Polska ma szansę stać sie hubem elektromobilności w Europie

Elektryfikacja transportu drogowego stwarza realną szansę na wzmocnienie pozycji Polski w globalnej branży motoryzacyjnej, wynika z najnowszego raportu...

W 2024 r. emisja gazów cieplarnianych grupy DANONE zmniejszyła się o ponad 40 proc. Firma wyznacza kolejne cele

Grupa spółek DANONE w Polsce systematycznie zmniejsza emisję gazów cieplarnianych. Zgodnie z danymi za rok 2024, w stosunku...

Jak zapewnić bezpieczeństwo pracowników w odzieży trudnopalnej i jednocześnie wspierać zrównoważony rozwój?

Odzież trudnopalna odgrywa kluczową rolę w ochronie pracowników narażonych na zagrożenia termiczne, łuk elektryczny oraz środowiska wysokiej temperatury....

Technologia a system kaucyjny. Polacy otwarci na innowacje, ale potrzebują edukacji

Ponad 60% Polaków deklaruje chęć korzystania z aplikacji mobilnych i innych technologii wspierających system kaucyjny – wynika z...

Wielkanoc w duchu slow fashion – jak ubrać się stylowo i ekologicznie?

W obliczu rosnących wyzwań ekologicznych, takich jak zmiany klimatyczne, zanieczyszczenie wód i nadmierna konsumpcja zasobów naturalnych, coraz więcej...