Smakuj życie! – nowa kampania Wodociągów Warszawskich

Czas2 min

Do picia wody nie trzeba nikogo przekonywać, warto jednak o tym zdrowym nawyku stale przypominać. Od lat robią to Wodociągi Warszawskie w ramach kampanii „Warszawska kranówka”. Tegoroczna, letnia odsłona projektu pod hasłem „Smakuj życie!” ma zachęcać kolejnych warszawiaków do sięgania po wodę z kranu. Wodociągowcy przekonują, że to zarówno zdrowy wybór – stołeczna kranówka jest bogata w magnez i wapń – ale też i EKO – EKOlogiczny i EKOnomiczny.

Wybór tegorocznego hasła kampanii – „Smakuj życie” – nie jest przypadkowy. To nawiązanie do jednej z niewątpliwych zalet produkowanej przez Wodociągi Warszawskie wody. Jej walory smakowe potwierdza aż 84 proc. badanych warszawiaków w sondażu satysfakcji przeprowadzonym w maju 2023 r.[i]  Dlatego też spot wideo prezentowany w mediach społecznościowych stołecznej spółki, a także spoty emitowane w lokalnych stacjach radiowych skupiają się na tym aspekcie. W tym roku wodociągowcy pytają w kampanii: „jak smakuje życie?” – czy przypomina nam rześkie powietrze podczas porannego spaceru, wolne popołudnie z ulubioną lekturą, a może czas spędzony z przyjaciółmi. Z pewnością każdy z nas wybierze różne odpowiedzi. Eksperci z Wodociągów Warszawskich przekonują jednak, że wspólnym mianownikiem może tu być warszawska kranówka, z którą nasze życie smakuje jeszcze lepiej.

Spotkajmy się w plenerze i on-line

Wodociągi Warszawskie nie tylko zachęcają do picia kranówki w domu, ale też zapraszają mieszkańców do skosztowania wody w trakcie letnich wydarzeń miejskich – koncertów, pikników i imprez sportowych. Na miłośników klasyki czekają beczkowozy ze świeżą, schłodzoną warszawską kranówką. A z myślą o poszukiwaczach nowych smaków jest przygotowywana woda w letnich wariantach – z miętą i owocami.  Informacje o imprezach, na których Wodociągi Warszawskie serwują kranówkę, są na bieżąco zamieszczane na profilu spółki na Facebooku www.facebook.com/WodociagiWarszawskie.

Dla tych, którzy są spragnieni wiedzy i chcieliby dowiedzieć się więcej o warszawskiej kranówce, Wodociągi Warszawskie przygotowały specjalną stronę internetową www.warszawskakranowka.pl. W witrynie można znaleźć informacje o źródłach wody w Warszawie, procesach jej uzdatniania, jakości i stałych badaniach laboratoryjnych.  

Warszawska kranówka – zawsze pod ręką

– Naszym celem jest, by warszawska kranówka na co dzień i o każdej porze towarzyszyła mieszkańcom stolicy i gościom, którzy odwiedzają Warszawę. Dlatego zachęcamy, aby korzystać z tej najbardziej dostępnej wody w domu, w pracy czy w czasie wolnym, zabierając ją ze sobą w bidonie lub butelce wielokrotnego użytku i razem z nami smakować życie – mówi rzecznik prasowy Wodociągów Warszawskich Marek Smółka.

Przedstawiciel spółki podkreśla, że nie tylko na stronie www.warszawskakranowka.pl, ale też i w codziennej komunikacji z mieszkańcami Wodociągi Warszawskie promują postawy ekologiczne. Zachęcają do picia wody prosto z kranu, która jest wysokiej jakości, bogata w minerały oraz bezpieczna, bo stale badana i nieopakowana w zaśmiecający planetę plastik. Na stronie internetowej wodociągowcy prezentują także wiele cennych wskazówek, m.in. jak ograniczać zużycie wody, by chronić jej globalne zasoby jako wspólnego dobra, czy edukują o postępujących zmianach klimatu, widocznych „gołym okiem” w postaci coraz dłuższych okresów suszy.

– Warto pomyśleć, po jaki napój sięgnąć, by jak najlepiej zaspokoić pragnienie podczas upalnych dni, a przy okazji zadbać o siebie i środowisko – podsumowuje Marek Smółka.

- REKLAMA -

Najnowsze

- REKLAMA -

Zainteresuje Cię

20 lat branży biogazowej w Polsce. Eksperci podsumowują rozwój sektora

Polska branża biogazowa obchodzi 20-lecie istnienia. To właśnie dwie dekady temu, w 2005 roku, Goodvalley zbudowało pierwszą biogazownię...

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku....

Raport PTEC: Współpraca ciepłownictwa i elektroenergetyki wpłynie na obniżenie cen ciepła, emisji CO2 i poprawę efektywności systemu

Podczas tegorocznego Kongresu Ciepłownictwa w Nałęczowie, Polskie Towarzystwo Energetyki Cieplnej (PTEC) zaprezentowało najnowszy raport pt. „Integracja sektora ciepłowniczego...

Polskie Sieci Elektroenergetyczne uruchamiają kampanię „Odłóż na później” wspierającą elastyczne zarządzanie energią

Ruszyła ogólnopolska kampania edukacyjna "Odłóż na później", której celem jest promocja odpowiedzialnego korzystania z energii elektrycznej poprzez świadome...

Unia Europejska zwiększyła inwestycje w ochronę środowiska do rekordowych 76 miliardów euro w 2024 roku

Eurostat szacuje, że w 2024 roku kraje Unii Europejskiej zainwestowały około 76 miliardów euro w aktywa niezbędne do...

Branża budowlana musi budować w sposób odpowiedzialny klimatycznie

Przemysł cementowy na świecie odpowiada za 7-8 proc. światowej produkcji emisji dwutlenku węgla. „W Polsce, według danych Stowarzyszenia...

Zielone wartości w odwrocie. Polacy coraz bardziej obojętni na ekologię

Po chwilowym wzroście świadomości ekologicznej w polskim społeczeństwie przyszło zahamowanie nastrojów. Napływ obojętnych postaw, niski poziom wiedzy na...

Eurostat: UE czyni znaczące postępy w realizacji SDGs, ale trzy cele odnotowują regres

Eurostat opublikował raport "Zrównoważony rozwój w Unii Europejskiej - raport monitorujący postępy w realizacji SDGs w kontekście UE...