Przy ul. Postępu 14 w Warszawie otwarto najnowocześniejszy w Polsce Hub ładowania pojazdów elektrycznych o mocy 1,5 MW. Stacja składa się z 6 stanowisk ultraszybkiego ładowania DC,
w tym 3 stanowisk o mocy 350 kW CCS.
Nowo powstały Hub EKOEN Postępu 14 posiada 5 stanowisk CCS oraz jedno stanowisko CHAdeMO. Trzy ze stanowisk na stacji umożliwiają ładowanie mocą 350 kW wszystkim pojazdom elektrycznym, co pozwala zwiększyć zasięg auta o 100 km w niecałe 5 minut. Hub znajduje się w centrum największej w Warszawie dzielnicy biurowej.
Docelowo, wiosną tego roku, hub będzie posiadał własną infrastrukturę pozwalającą skorzystać ze strefy relaksu, WiFi oraz z oferty gastronomicznej i toalety otwartych przez całą dobę. Zadaszone zostaną również miejsca do ładowania. W najbliższym czasie firma planuje rozbudowę sieci hubów w największych miastach wojewódzkich, ze szczególnym uwzględnieniem Warszawy.
W 2022 roku łączna moc infrastruktury ładowania w Polsce wynosiła zaledwie 77 MW. Biorąc pod uwagę prognozy rozwoju rynku BEV, szacuje się, że minimalne zapotrzebowanie na stacje ładowania do 2025 roku wzrośnie do poziomu 435,8 MW, a do roku 2035 do poziomu 2613 MW, co oznacza 34-krotny wzrost.
– Naszą misją w Ekoen jest minimalizowanie wykluczenia z elektromobilności mieszkańców największych polskich miast, którzy nie mają dostępu do ładowania się w miejscu zamieszkania lub pracy. (…) W najbliższym czasie chcemy uruchomić w całej Polsce kilkanaście takich HUBów, rozpoczynając od Warszawy, zapewniając około 100 punktów ładowania – mówi Włodzimierz Hrymniak, Członek Zarządu Ekoen
W HUBach Ekoen auta ładują się prądem stałym (DC) z wielokrotnie większą mocą niż w większości dostępnych w kraju punktach. Obecnie ponad 70% istniejących punktów ładowania w Polsce bazuje na wykorzystaniu prądu zmiennego AC oferując niską moc ładowania (z reguły od 3,7 kW do 22 kW). Rezultatem jest bardzo długi czas ładowania.
Źródło: Ekoen / Zdjęcie: Ekoen