Barometr e-Shoper 2022 – zrównoważony rozwój staje się głównym kryterium e-zakupów 

DPD Polska, źródło: DPD
DPD Polska, źródło: DPD
Czas2 min

Nie tylko różnorodność sposobów odbioru paczki może przekonać klientów do dokonania zakupów w danym e-sklepie, ale też zrównoważone, czyli minimalizujące ślad węglowy, zastosowane rozwiązania logistyczne. To kolejne potwierdzenie tezy, że kwestia zagrożenia zmianami klimatu przebiła się do świadomości społecznej i będzie kształtować trendy zakupowe w najbliższych latach. To wniosek płynący z nowej edycji Barometru e-Shoper 2022 od Geopost, do którego należy DPD Polska.  

Oczekiwania współczesnego konsumenta wobec rynku e-commerce wciąż wykazują tendencję wzrostową. Rozpatrując te oczekiwania, najczęściej myślimy o możliwości dokonania bezproblemowych zakupów, szybkich i niezawodnych doręczeniach, opcji śledzenia swojej przesyłki czy swobodnego decydowania o jej odbiorze. W ostatnich latach to jednak zrównoważony rozwój stał się jednym z decydujących czynników mających wpływ na wybór sprzedawcy i sposobu doręczenia produktów. Aż dla 60 proc. ankietowanych w Barometrze e-Shoper 2022, ważna jest możliwość wyboru zrównoważonych opcji dostawy. Jeszcze więcej, bo aż 64 proc. konsumentów przyznaje wprost, że chętniej wybierze zakupy w aplikacji czy na stronie internetowej, która tego typu dostawę oferuje kupującym.  

Co oznaczają bardziej zrównoważone opcje dostawy? To przede wszystkim doręczenia za pomocą pojazdów zero i niskoemisyjnych czy możliwość łączenia kilku zamówień w ramach jednej przesyłki. Równolegle rośnie rynek ubrań używanych, co świadczy o tym, że mamy do czynienia z coraz bardziej „zrównoważoną” konsumpcją, również w modelu C2C. 34 proc. regularnych e-nabywców – wg danych Barometru e-Shoper 2022 – przyznaje, że obecnie kupuje więcej produktów używanych”.  

„Obserwując zmiany świadomości społecznej dotyczące klimatu, w DPD Polska od dawna podejmujemy działania na rzecz redukcji naszego śladu węglowego. Tylko w ubiegłym roku 300 naszych elektrycznych busów kurierskich obsłużyło ponad 4,5 miliona paczek, pokonując prawie 2 mln kilometrów. Rozwijamy także flotę rowerów cargo działającą przy DPD Pickup Oddziałach Miejskich. Po ulicach największych polskich miast kurierzy rowerowi realizują dostawy za pomocą 60 elektrycznych rowerów. Działając na rzecz klimatu próbujemy sprostać nie tylko oczekiwaniom naszych partnerów biznesowych i klientów detalicznych, ale też realizujemy jeden z najważniejszych filarów DPD Polska, czyli odpowiedzialność za nasze otoczenie i kształtowanie lepszego świata dla przyszłych pokoleń.” – skomentował Maciej Głowacki, Dyrektor Operacyjny i Członek Zarządu DPD Polska.

DPD Polska Sp. z o.o. jest częścią Geopost, europejskiego lidera w dziedzinie doręczania przesyłek i rozwiązań dla e-commerce. Firma dostarcza najwyższej jakości usługi nadawcom i odbiorcom paczek, a także dąży do neutralności środowiskowej doręczeń realizowanych na trzy sposoby: z rąk kuriera, w punkcie odbioru i do automatu paczkowego. DPD Polska dysponuje sukcesywnie rozbudowywaną siecią 22 tys. punktów DPD Pickup i współpracuje z ok 9 tys. kurierów. W 2022 flota nisko i zeroemisyjnych pojazdów zamknęła się liczbą 300 pojazdów. W 2022 firma DPD Polska została wyróżniona przez miesięcznik Forbes tytułem Poland’s Best Employers. Geopost to pierwsza globalna firma kurierska, której krótko- i długoterminowe cele redukcji emisji CO2 zostały zatwierdzone przez inicjatywę Science Based Targets (SBTi). Przyjęcie deklaracji potwierdza dążenia Geopost do osiągnięcia zerowej emisji netto do 2040 r.   

Źródło: DPD Polska

Zostaw komentarz