EDP, dostawca rozwiązań fotowoltaicznych dla biznesu, nawiązał współpracę z międzynarodowym liderem handlu spożywczego Carrefour. W ramach umowy EDP Energia Polska zainstalowała panele słoneczne na dachach 13 sklepów Carrefour w Polsce.
Carrefour, będący jednym z czołowych graczy na globalnym rynku detalicznym z blisko 14000 sklepów i platformami e-commerce w ponad 40 krajach, wybrał rozwiązania EDP, aby zmniejszyć ślad węglowy firmy i przyczynić się do transformacji Polski w kierunku czystszych źródeł energii. W ramach współpracy EDP zainstalowało 13 systemów słonecznych na dachach sklepów Carrefour w 5 województwach.
Całkowita moc projektu wynosi niemal 650 kWp. Energia ta jest wykorzystywana do zasilania sklepów Carrefour i pozwala firmie zmniejszyć emisje o ponad 448 ton CO2 rocznie, które w przeciwnym razie wytworzyłaby energia pochodząca z paliw kopalnych. Dla porównania jest to ilość CO2, jaką może pochłonąć około 86 000 dorosłych drzew w skali roku. Współpraca z EDP wspiera firmę w realizacji jej zrównoważonych celów.
Realizacja projektu dla tak znaczącego gracza na rynku potwierdza możliwości EDP w zakresie obsługi zarówno małych i średnich polskich przedsiębiorców, jak i międzynarodowych korporacji. Projekt będzie realizowany przez Soon Energy, spółkę przejętą przez EDP Energia Polska w 2022 r. w celu zwiększania obecności firmy na polskim rynku energii słonecznej.
Z radością obserwujemy rosnące zaangażowanie firm w Polsce w projekty sprawiające, że biznes staje się coraz bardziej zrównoważony. Inwestycja Carrefour to kolejny krok w stronę realizacji naszej misji, jaką jest wspieranie transformacji energetycznej polskiej gospodarki. Nasza współpraca z Carrefour potwierdza, że energia ze słońca jest nie tylko dobra dla środowiska, ale stanowi również opłacalne rozwiązanie dla wszystkich rodzajów działalności – komentuje Ireneusz Kulka, Country Manager EDP Energia Polska.
Realizując swoją strategię zrównoważonego rozwoju, Carrefour Polska podejmuje aktywne działania na rzecz trwałego zmniejszenia zużycia energii elektrycznej w swoich sklepach, a także dostosowania sprzętu do obowiązujących norm i coraz bardziej rygorystycznych przepisów dotyczących emisji CO2. Naszym długoterminowym celem jest również znaczne zwiększenie wykorzystania energii ze źródeł odnawialnych – mówi Sławomir Gomoliński, Dyrektor Aktywów Carrefour Polska.
Współpraca z EDP pozwoliła nam powiększyć nasz system fotowoltaiczny o kolejnych kilkanaście lokalizacji i moc blisko 650 kWp. Na koniec bieżącego roku Carrefour planuje wykorzystywać energię ze słońca w 35% swoich hiper- i supermarketach, które wygenerują łącznie około 8% rocznego zużycia wszystkich sklepów własnych naszej sieci w Polsce – dodaje Sławomir Gomoliński.
Różnorodne rozwiązania dla każdej firmy
Carrefour zdecydował się zainwestować we własne projekty słoneczne. Natomiast EDP oferuje również model PV-as-a-Service, w ramach którego dokonuje inwestycji za klienta, który będzie czerpał korzyści z energii słonecznej. Oferowany przez EDP model pokrywa koszty inwestycji, eksploatacji i konserwacji instalacji solarnej przez cały okres trwania umowy. W tym czasie klient pokrywa miesięczną opłatę, korzystając z niższych rachunków za energię elektryczną i zmniejszając wpływ swojej działalności na środowisko i zapotrzebowania na energię.
Więcej informacji na temat tego, w jaki sposób firmy mogą wykorzystać Słońce do dekarbonizacji swoich procesów i obniżania rachunków za energię można znaleźć na stronie EDP Energia.
Źródło: EDP