DPD Polska rozwija flotę rowerów cargo

Czas2 min

Wynaleziony ponad dwa wieki temu rower zmienił codzienność milionów ludzi, dziś zmienia także logistykę. DPD Polska coraz aktywniej korzysta z potencjału tworzonego przez jednoślady, rozumiejąc wyzwania przed którymi staje logistyka miejska.

Przypadający już w najbliższą sobotę, 3 czerwca, Światowy Dzień Roweru to świetna okazja do podsumowania ostatniego roku w rozwoju floty rowerowej cargo DPD Polska oraz zastanowienia się nad przyszłością logistyki miejskiej, uwzględniającej oczekiwania mieszkańców i klientów oraz zagadnienia wpływu na środowisko naturalne.

Flota rowerowa jako logistyka miejska przyszłości

Rowery cargo to flota działająca już w 14 miastach Polski przy DPD Pickup Oddziałach Miejskich, które stanowią centra dystrybucyjne w realizacji strategii niskoemisyjnej DPD Polska. Projekt, początkowo rozwijany jako pilotaż we Wrocławiu z wykorzystaniem tylko 5 rowerów, od maja 2022 funkcjonuje jako w pełni efektywny komponent platformy logistycznej DPD. Niskoemisyjne rowery cargo z logotypem DPD z powodzeniem zastępują auta w strefach zamkniętych i trudnodostępnych o dużym zagęszczeniu zabudowy.  

„Flota rowerów cargo stanowi doskonałą i, jak twierdzą praktycy, efektywną alternatywę dla floty samochodowej. Oddziały miejskie, przy których rozwijana jest nasza flota rowerów cargo (obecnie ponad 60 pojazdów), to punkty DPD Pickup znajdujące się w ścisłych centrach największych miast Polski. Przy wysokiej urbanizacji i rosnącej liczbie stref czystego transportu, dostawy rowerowe to rozwiązanie, które pozwala w szybki sposób dostarczyć przesyłki, z uwzględnieniem potrzeb lokalnych społeczności i przy jednoczesnym poszanowaniu środowiska” – komentuje Adam Bilewicz, Regionalny Koordynator ds. Rozwoju Sieci Rowerowej w DPD Polska.

Flota rowerów cargo DPD Polska ma za sobą pierwszy, pełny rok funkcjonowania, dlatego widok kuriera na rowerze cargo często może jeszcze zaskakiwać mieszkańców aglomeracji. Rowerowi kurierzy od początku swojej aktywności dostarczyli jednak już blisko 740 tys. przesyłek, tylko w ostatnim roku pokonując ponad 126 tys. km, co oznacza, że ponad trzykrotnie okrążyli kulę ziemską.

„Dostawy na trzech kółkach (rowery cargo są trójkołowe) są skuteczne i efektywne pod względem środowiskowym, dlatego już teraz finalizujemy kolejne zamówienia na specjalnie dla nas zaprojektowane rowery cargo wspomagane elektrycznie. To oznacza, że już niedługo coraz więcej mieszkańców dużych aglomeracji będzie mogło otrzymać przesyłkę od naszego kuriera rowerowego” – dodaje Artur Jop, Regionalny Koordynator ds. Rozwoju Sieci Rowerowej w DPD Polska.

Rowery jako część strategii zrównoważonego rozwoju

Flota rowerowa cargo DPD Polska to projekt stanowiący integralną część strategii zrównoważonego rozwoju marki. To dzięki niemu DPD Polska jest liderem branży w zakresie rozwoju tej alternatywnej formy dostaw ostatniej mili.  

Jednak rowery mogą także pomagać innym. Propagowanie idei aktywności fizycznej oraz zaangażowanie w inicjatywy sportowe, które mają również cel charytatywny, stanowią bowiem istotną część strategii działania DPD Polska. Jedną z takich aktywności jest coroczny projekt Pozytywnie Zakręceni, kierowany do pracowników i współpracowników DPD Polska. Każdy pokonany kilometr, również rowerem, w ramach akcji pozwoli przekazać środki na rzecz Fundacji DPD Polska, wspierającej kurierów i ich bliskich w potrzebie. Tegoroczna edycja potrwa trzy miesiące, a jej inauguracja miała miejsce 1 czerwca.  

Wszyscy patrzymy z dużą dozą ciekawości w kierunku dalszego rozwoju rowerów i odkrywania ich możliwości na nowo, również w logistyce.  

Źródło: DPD Polska

- REKLAMA -

Najnowsze

- REKLAMA -

Zainteresuje Cię

Gospodarka cyrkularna jest motorem zmian w Polsce

Polskie Stowarzyszenie Gospodarki Cyrkularnej (PSGC) zorganizowało spotkanie, łączące samorządowców, przedsiębiorców i wszystkich, dla których OZE oraz gospodarka cyrkularna...

Orędzie o stanie UE. KE zapowiada pragmatyczną transformację UE

Przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen przedstawiła w Orędziu o stanie Unii Europejskiej 2025 wizję zrównoważonej transformacji...

Politechnika Wrocławska z drugim grantem ERC – 1,5 mln euro na recykling baterii z produkcją wodoru

Dr hab. inż. Anna Siekierka z Wydziału Chemicznego Politechniki Wrocławskiej otrzymała prestiżowy grant ERC Starting Grant w wysokości...

Polacy zadowoleni z pomp ciepła. 80% użytkowników ocenia je pozytywnie

Aż 80% użytkowników pomp ciepła w Polsce jest zadowolonych z tego sposobu ogrzewania, podczas gdy tylko 5% deklaruje...

Pierwsza biometanownia w Polsce przyłączona do sieci PSG

Pierwsza biometanownia w Polsce została oficjalnie przyłączona do sieci gazowej Polskiej Spółki Gazownictwa. Instalacja należąca do Südzucker w...

Veolia rozpoczyna projekt Rubin w Zamościu – kogeneracja biomasowa i gazowa zastąpi 30% węgla

Veolia Wschód z Grupy Veolia term zainaugurowała 10 września 2025 roku projekt Rubin w ciepłowni w Zamościu, rozpoczynając...

PolKa uruchamia pierwsze Centrum Liczenia Opakowań w Potulicach z programem resocjalizacji

PolKa – Polska Kaucja uruchomiła w Potulicach jedno z pierwszych w kraju Centrów Liczenia Opakowań, które od października...

Chapter Zero Poland i SGH: dane ESG „walutą przyszłości” dla konkurencyjności polskiej gospodarki

Chapter Zero Poland i Szkoła Główna Handlowa w Warszawie zaprezentowały na XXXIV Forum Ekonomicznym w Karpaczu raport "Budowanie...