- PATROŃAT MEDIALNY -spot_img

DPD Polska rozwija flotę rowerów cargo

Czas2 min

Wynaleziony ponad dwa wieki temu rower zmienił codzienność milionów ludzi, dziś zmienia także logistykę. DPD Polska coraz aktywniej korzysta z potencjału tworzonego przez jednoślady, rozumiejąc wyzwania przed którymi staje logistyka miejska.

Przypadający już w najbliższą sobotę, 3 czerwca, Światowy Dzień Roweru to świetna okazja do podsumowania ostatniego roku w rozwoju floty rowerowej cargo DPD Polska oraz zastanowienia się nad przyszłością logistyki miejskiej, uwzględniającej oczekiwania mieszkańców i klientów oraz zagadnienia wpływu na środowisko naturalne.

Flota rowerowa jako logistyka miejska przyszłości

Rowery cargo to flota działająca już w 14 miastach Polski przy DPD Pickup Oddziałach Miejskich, które stanowią centra dystrybucyjne w realizacji strategii niskoemisyjnej DPD Polska. Projekt, początkowo rozwijany jako pilotaż we Wrocławiu z wykorzystaniem tylko 5 rowerów, od maja 2022 funkcjonuje jako w pełni efektywny komponent platformy logistycznej DPD. Niskoemisyjne rowery cargo z logotypem DPD z powodzeniem zastępują auta w strefach zamkniętych i trudnodostępnych o dużym zagęszczeniu zabudowy.  

„Flota rowerów cargo stanowi doskonałą i, jak twierdzą praktycy, efektywną alternatywę dla floty samochodowej. Oddziały miejskie, przy których rozwijana jest nasza flota rowerów cargo (obecnie ponad 60 pojazdów), to punkty DPD Pickup znajdujące się w ścisłych centrach największych miast Polski. Przy wysokiej urbanizacji i rosnącej liczbie stref czystego transportu, dostawy rowerowe to rozwiązanie, które pozwala w szybki sposób dostarczyć przesyłki, z uwzględnieniem potrzeb lokalnych społeczności i przy jednoczesnym poszanowaniu środowiska” – komentuje Adam Bilewicz, Regionalny Koordynator ds. Rozwoju Sieci Rowerowej w DPD Polska.

Flota rowerów cargo DPD Polska ma za sobą pierwszy, pełny rok funkcjonowania, dlatego widok kuriera na rowerze cargo często może jeszcze zaskakiwać mieszkańców aglomeracji. Rowerowi kurierzy od początku swojej aktywności dostarczyli jednak już blisko 740 tys. przesyłek, tylko w ostatnim roku pokonując ponad 126 tys. km, co oznacza, że ponad trzykrotnie okrążyli kulę ziemską.

„Dostawy na trzech kółkach (rowery cargo są trójkołowe) są skuteczne i efektywne pod względem środowiskowym, dlatego już teraz finalizujemy kolejne zamówienia na specjalnie dla nas zaprojektowane rowery cargo wspomagane elektrycznie. To oznacza, że już niedługo coraz więcej mieszkańców dużych aglomeracji będzie mogło otrzymać przesyłkę od naszego kuriera rowerowego” – dodaje Artur Jop, Regionalny Koordynator ds. Rozwoju Sieci Rowerowej w DPD Polska.

Rowery jako część strategii zrównoważonego rozwoju

Flota rowerowa cargo DPD Polska to projekt stanowiący integralną część strategii zrównoważonego rozwoju marki. To dzięki niemu DPD Polska jest liderem branży w zakresie rozwoju tej alternatywnej formy dostaw ostatniej mili.  

Jednak rowery mogą także pomagać innym. Propagowanie idei aktywności fizycznej oraz zaangażowanie w inicjatywy sportowe, które mają również cel charytatywny, stanowią bowiem istotną część strategii działania DPD Polska. Jedną z takich aktywności jest coroczny projekt Pozytywnie Zakręceni, kierowany do pracowników i współpracowników DPD Polska. Każdy pokonany kilometr, również rowerem, w ramach akcji pozwoli przekazać środki na rzecz Fundacji DPD Polska, wspierającej kurierów i ich bliskich w potrzebie. Tegoroczna edycja potrwa trzy miesiące, a jej inauguracja miała miejsce 1 czerwca.  

Wszyscy patrzymy z dużą dozą ciekawości w kierunku dalszego rozwoju rowerów i odkrywania ich możliwości na nowo, również w logistyce.  

Źródło: DPD Polska

- PATRONAT MEDIALNY - spot_img
- PATRONAT MEDIALNY - spot_img

Najnowsze

- REKLAMA -

Zainteresuje Cię

EDP zainstaluje fotowoltaikę w 26 sklepach Leroy Merlin

EDP Energia Polska podpisała umowę z Leroy Merlin na instalację systemów fotowoltaicznych o łącznej mocy 4,6 MWp w...

PTEC partnerem projektu „Cyfrowy Bliźniak URE”. Sztuczna inteligencja w taryfowaniu ciepła

Polskie Towarzystwo Energetyki Cieplnej zostało partnerem instytucjonalnym i eksperckim projektu "Cyfrowy Bliźniak URE", prowadzonego przez Centrum Transformacji Energetycznej...

Amazon podpisuje kolejne umowy dotyczące OZE

Amazon podpisał umowy na zakup blisko 200 MW energii odnawialnej z trzech farm w województwach opolskim, zachodniopomorskim i...

Branża napojowa przed wyzwaniem standaryzacji butelki zwrotnej. Ekspert: bez zmian system może upaść

System butelek szklanych wielokrotnego użytku w Polsce wymaga pilnego uporządkowania i ujednolicenia. Rafał Łyczek, dyrektor operacyjny w Reselekt...

Ponad 100 tys. polskich firm nieprzygotowanych na EUDR. Raport ostrzega przed utratą dostępu do rynku UE

Zaledwie dwa i pół miesiąca dzieli duże i średnie przedsiębiorstwa od wejścia w życie wymogów EUDR – unijnego...

System kaucyjny nie wystarczy. Ekspert: potrzebne są instalacje termicznego przekształcania odpadów

Wprowadzenie systemu kaucyjnego w Polsce to istotny krok w kierunku poprawy selektywnej zbiórki odpadów, jednak samo to rozwiązanie...

System kaucyjny w Polsce w fazie rozruchu. Od stycznia 2025 wzrosną opłaty dla producentów

Od 1 października 2025 roku w Polsce obowiązuje system kaucyjny, który obecnie znajduje się w fazie przejściowej. Codziennie...

Branża recyklingowa potrzebuje stabilnych regulacji i nowoczesnych instalacji

Transformacja sektora recyklingowego w Polsce wymaga połączenia innowacji technologicznych z odpowiednią polityką inwestycyjną oraz legislacyjną. Robert Szyman, dyrektor...