- PATROŃAT MEDIALNY -spot_img

NFOŚiGW zamyka program „Mój Rower Elektryczny” bez uruchomienia naboru

Czas1 min

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej podjął decyzję o zamknięciu projektu programu „Mój Rower Elektryczny” bez uruchomienia naboru wniosków. Decyzja została podjęta po przeprowadzeniu konsultacji społecznych i szczegółowej analizie zgłoszonych uwag, które pozwoliły ocenić szanse realizacji programu.

Program „Mój Rower Elektryczny” miał wspierać rozwój dobrych praktyk transportowych oraz promować zdrowy tryb życia poprzez dofinansowanie zakupu rowerów elektrycznych i wózków elektrycznych. Projekt był częścią szerszych działań NFOŚiGW na rzecz rozwoju elektromobilności w Polsce.

Prace koncepcyjne nad programem prowadziły się przez kilka miesięcy, obejmując różne fazy konsultacji społecznych. W ich trakcie zgłoszono liczne uwagi i opinie, które stały się podstawą do ostatecznej oceny projektu.

Przyczyny rezygnacji z programu

NFOŚiGW nie ujawnił szczegółowych przyczyn zamknięcia programu, ograniczając się do stwierdzenia, że po analizie zgłoszonych uwag i ocenie szans realizacji podjęto decyzję o niekontynuowaniu prac. Brak konkretnych informacji o barierach, które zadecydowały o zamknięciu projektu, pozostawia otwarte pytania o główne wyzwania identyfikowane podczas konsultacji.

Kontynuacja działań na rzecz elektromobilności

Pomimo zamknięcia programu rowerowego, NFOŚiGW zapewnia o dalszym poszukiwaniu rozwiązań wspierających elektromobilność. Fundusz deklaruje, że będzie kontynuować działania mające na celu ograniczenie zużycia paliw w transporcie oraz odpowiadanie na potrzeby mieszkańców w zakresie rozwoju dobrych praktyk transportowych.

Więcej informacji na temat innych programów elektromobilności dostępnych jest na portalu Gov.pl w sekcji poświęconej elektromobilności.

Wpływ na rozwój mikromobilności elektrycznej

Zamknięcie programu „Mój Rower Elektryczny” może wpłynąć na tempo rozwoju segmentu mikromobilności elektrycznej w Polsce. Rowery elektryczne zyskują na popularności jako alternatywa dla transportu samochodowego na krótkich dystansach miejskich, a wsparcie publiczne mogło przyspieszyć ich upowszechnienie.

Znaczenie dla zrównoważonego transportu

Decyzja o niezrealizowaniu programu dotykający rowerów elektrycznych może wpłynąć na osiągnięcie celów zrównoważonego transportu w Polsce. Mikromobilność elektryczna, w tym rowery elektryczne, odgrywa istotną rolę w strategiach dekarbonizacji transportu miejskiego oraz poprawie jakości powietrza w aglomeracjach. Brak dedykowanego wsparcia publicznego dla tej kategorii pojazdów może spowolnić transformację w kierunku bardziej ekologicznych form transportu osobistego. NFOŚiGW będzie musiał znaleźć alternatywne sposoby wspierania elektromobilności, które skutecznie odpowiedzą na potrzeby obywateli w zakresie zrównoważonych rozwiązań transportowych.

Zostaw komentarz

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

- PATRONAT MEDIALNY - spot_img

Najnowsze

- REKLAMA -

Zainteresuje Cię

Wygoda kluczem do sukcesu systemu kaucyjnego. 71,5 proc. Polaków chce więcej automatów

Dostępność automatów zwrotnych to najważniejszy czynnik, który zachęci Polaków do częstszego zwracania opakowań - wynika z raportu "Nowe...

EDP zainstaluje fotowoltaikę w 26 sklepach Leroy Merlin

EDP Energia Polska podpisała umowę z Leroy Merlin na instalację systemów fotowoltaicznych o łącznej mocy 4,6 MWp w...

PTEC partnerem projektu „Cyfrowy Bliźniak URE”. Sztuczna inteligencja w taryfowaniu ciepła

Polskie Towarzystwo Energetyki Cieplnej zostało partnerem instytucjonalnym i eksperckim projektu "Cyfrowy Bliźniak URE", prowadzonego przez Centrum Transformacji Energetycznej...

Amazon podpisuje kolejne umowy dotyczące OZE

Amazon podpisał umowy na zakup blisko 200 MW energii odnawialnej z trzech farm w województwach opolskim, zachodniopomorskim i...

Branża napojowa przed wyzwaniem standaryzacji butelki zwrotnej. Ekspert: bez zmian system może upaść

System butelek szklanych wielokrotnego użytku w Polsce wymaga pilnego uporządkowania i ujednolicenia. Rafał Łyczek, dyrektor operacyjny w Reselekt...

Ponad 100 tys. polskich firm nieprzygotowanych na EUDR. Raport ostrzega przed utratą dostępu do rynku UE

Zaledwie dwa i pół miesiąca dzieli duże i średnie przedsiębiorstwa od wejścia w życie wymogów EUDR – unijnego...

System kaucyjny nie wystarczy. Ekspert: potrzebne są instalacje termicznego przekształcania odpadów

Wprowadzenie systemu kaucyjnego w Polsce to istotny krok w kierunku poprawy selektywnej zbiórki odpadów, jednak samo to rozwiązanie...

System kaucyjny w Polsce w fazie rozruchu. Od stycznia 2025 wzrosną opłaty dla producentów

Od 1 października 2025 roku w Polsce obowiązuje system kaucyjny, który obecnie znajduje się w fazie przejściowej. Codziennie...