NFOŚiGW zamyka program „Mój Rower Elektryczny” bez uruchomienia naboru

Czas1 min

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej podjął decyzję o zamknięciu projektu programu „Mój Rower Elektryczny” bez uruchomienia naboru wniosków. Decyzja została podjęta po przeprowadzeniu konsultacji społecznych i szczegółowej analizie zgłoszonych uwag, które pozwoliły ocenić szanse realizacji programu.

Program „Mój Rower Elektryczny” miał wspierać rozwój dobrych praktyk transportowych oraz promować zdrowy tryb życia poprzez dofinansowanie zakupu rowerów elektrycznych i wózków elektrycznych. Projekt był częścią szerszych działań NFOŚiGW na rzecz rozwoju elektromobilności w Polsce.

Prace koncepcyjne nad programem prowadziły się przez kilka miesięcy, obejmując różne fazy konsultacji społecznych. W ich trakcie zgłoszono liczne uwagi i opinie, które stały się podstawą do ostatecznej oceny projektu.

Przyczyny rezygnacji z programu

NFOŚiGW nie ujawnił szczegółowych przyczyn zamknięcia programu, ograniczając się do stwierdzenia, że po analizie zgłoszonych uwag i ocenie szans realizacji podjęto decyzję o niekontynuowaniu prac. Brak konkretnych informacji o barierach, które zadecydowały o zamknięciu projektu, pozostawia otwarte pytania o główne wyzwania identyfikowane podczas konsultacji.

Kontynuacja działań na rzecz elektromobilności

Pomimo zamknięcia programu rowerowego, NFOŚiGW zapewnia o dalszym poszukiwaniu rozwiązań wspierających elektromobilność. Fundusz deklaruje, że będzie kontynuować działania mające na celu ograniczenie zużycia paliw w transporcie oraz odpowiadanie na potrzeby mieszkańców w zakresie rozwoju dobrych praktyk transportowych.

Więcej informacji na temat innych programów elektromobilności dostępnych jest na portalu Gov.pl w sekcji poświęconej elektromobilności.

Wpływ na rozwój mikromobilności elektrycznej

Zamknięcie programu „Mój Rower Elektryczny” może wpłynąć na tempo rozwoju segmentu mikromobilności elektrycznej w Polsce. Rowery elektryczne zyskują na popularności jako alternatywa dla transportu samochodowego na krótkich dystansach miejskich, a wsparcie publiczne mogło przyspieszyć ich upowszechnienie.

Znaczenie dla zrównoważonego transportu

Decyzja o niezrealizowaniu programu dotykający rowerów elektrycznych może wpłynąć na osiągnięcie celów zrównoważonego transportu w Polsce. Mikromobilność elektryczna, w tym rowery elektryczne, odgrywa istotną rolę w strategiach dekarbonizacji transportu miejskiego oraz poprawie jakości powietrza w aglomeracjach. Brak dedykowanego wsparcia publicznego dla tej kategorii pojazdów może spowolnić transformację w kierunku bardziej ekologicznych form transportu osobistego. NFOŚiGW będzie musiał znaleźć alternatywne sposoby wspierania elektromobilności, które skutecznie odpowiedzą na potrzeby obywateli w zakresie zrównoważonych rozwiązań transportowych.

Zostaw komentarz

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

- REKLAMA -

Najnowsze

- REKLAMA -

Zainteresuje Cię

MKiŚ wyjaśnia zasady bonów kaucyjnych – sklepy muszą zapewnić wymianę na gotówkę

Ministerstwo Klimatu i Środowiska precyzuje zasady działania bonów kaucyjnych w systemie zwrotu opakowań. Bony drukowane przez automaty można...

Europejski Tydzień Mobilności. Polacy gotowi na lekkie pojazdy elektryczne

24% Polaków rozważa zakup pojazdu elektrycznego, ale wysokie ceny pełnowymiarowych aut pozostają główną barierą. Podczas Europejskiego Tygodnia Mobilności...

Deloitte: koszty systemu kaucyjnego w Polsce przekroczą 40 miliardów złotych w ciągu dekady

Aktualizowane prognozy firmy doradczej Deloitte wskazują, że wydatki operacyjne związane z wdrożeniem systemu kaucyjnego w Polsce mogą wzrosnąć...

Spalarnia odpadów rozwiąże problem nielegalnych składowisk i rosnących kosztów energii

Nowoczesne spalarnie odpadów mają potencjał rozwiązania problemu z nielegalnymi składowiskami śmieci, być napędem dla transformacji energetycznej i rozwoju...

System kaucyjny ruszy 1 października br., ale nie jest zupełnie nowym zjawiskiem

System kaucyjny, którego start odbędzie się 1 października br., nie jest w Polsce całkowitą nowością, bo od lat...

EKOFORUM Zamość 2025: biogaz i biometan kołem zamachowym polskiej gospodarki

Transformacja energetyczna poprzez wykorzystanie bioodpadów może stać się kołem zamachowym rozwoju Polski - to główna konkluzja XVI Międzynarodowego...

5 lat zaczyna się dziś. Jubileusz 10-lecia Agendy 2030 w Akademii Leona Koźmińskiego

We wrześniu 2025 roku wypełni się 10 lat od przyjęcia przez ONZ Agendy 2030 – globalnego planu działań...

Evernex zwiększa skalę działań GOZ. Ponad 200 tysięcy naprawionych części IT rocznie

Francuska firma Evernex przedstawiła imponujące wyniki działalności swoich dwóch wyspecjalizowanych ośrodków zajmujących się odnawianiem komponentów IT. Renew Center...