- PATROŃAT MEDIALNY -spot_img

PGE Energetyka Kolejowa poszerzyła ofertę stacji paliw o dodatek katalityczny typu AdBlue

Czas1 min

PGE Energetyka Kolejowa, spółka z Grupy PGE, wprowadziła do sprzedaży wodny roztwór mocznika (32,5%) powszechnie znany jako AdBlue. Jest to dodatek katalityczny, który przyczynia się do redukcji emisji szkodliwych substancji przez lokomotywy napędzane silnikami wysokoprężnymi. 

Produkt dostępny jest obecnie na pięciu kolejowych stacjach paliw należących do spółki. Docelowo PGE Energetyka Kolejowa planuje rozszerzyć sprzedaż płynu na wszystkie swoje 20 stacji paliw. 

W Polsce zelektryfikowane linie kolejowe stanowią ok. 2/3 wszystkich tras. Na pozostałych liniach w zdecydowanej większości odbywa się transport z wykorzystaniem pojazdów spalinowych lub dwusystemowych. Składy tego typu mogą zaopatrywać się w olej napędowy w sieci 20 kolejowych stacji paliw PGE Energetyka Kolejowa. 

Pięć placówek spółki, w Szczecinie, Gdyni, Poznaniu, Wrocławiu oraz Białymstoku zostało wyposażonych w instalacje pozwalające na tankowanie dodatku katalitycznego. Sprzedaż produktu odbywa się w oparciu o obecnie istniejący system dostępu do bezobsługowych stacji paliw, dzięki czemu maszyniści mogą w prosty sposób zatankować jednocześnie olej napędowy i dodatek. Możliwość uzupełnienia płynu na stacji paliw pomoże przewoźnikom kolejowym zoptymalizować logistykę i ułatwi zarządzanie taborem. 

Przewoźnicy kolejowi systematycznie inwestują w nowoczesny, niskoemisyjny tabor. Lokomotywy spalinowe nowego typu wyposażone są w silniki wysokoprężne, które dzięki roztworowi mocznika rozkładają emitowane spaliny na związki mniej szkodliwe dla środowiska. 

PGE Energetyka Kolejowa równolegle rozwija inicjatywy mające na celu ograniczanie emisji CO2 na kolei. Jednym z takich programów jest Zielona Kolej, którego celem jest zasilanie sektora kolejowego w pełni czystą energią, pochodzącą ze źródeł odnawialnych. Najbliższy kamień milowy zakłada osiągnięcie 85-procentowego udziału energii odnawialnej w całości wolumenu energii wykorzystywanej na kolei w 2030 r. 

Źródło: PGE Energetyka Kolejowa

- PATRONAT MEDIALNY - spot_img
- PATRONAT MEDIALNY - spot_img

Najnowsze

- REKLAMA -

Zainteresuje Cię

EDP zainstaluje fotowoltaikę w 26 sklepach Leroy Merlin

EDP Energia Polska podpisała umowę z Leroy Merlin na instalację systemów fotowoltaicznych o łącznej mocy 4,6 MWp w...

PTEC partnerem projektu „Cyfrowy Bliźniak URE”. Sztuczna inteligencja w taryfowaniu ciepła

Polskie Towarzystwo Energetyki Cieplnej zostało partnerem instytucjonalnym i eksperckim projektu "Cyfrowy Bliźniak URE", prowadzonego przez Centrum Transformacji Energetycznej...

Amazon podpisuje kolejne umowy dotyczące OZE

Amazon podpisał umowy na zakup blisko 200 MW energii odnawialnej z trzech farm w województwach opolskim, zachodniopomorskim i...

Branża napojowa przed wyzwaniem standaryzacji butelki zwrotnej. Ekspert: bez zmian system może upaść

System butelek szklanych wielokrotnego użytku w Polsce wymaga pilnego uporządkowania i ujednolicenia. Rafał Łyczek, dyrektor operacyjny w Reselekt...

Ponad 100 tys. polskich firm nieprzygotowanych na EUDR. Raport ostrzega przed utratą dostępu do rynku UE

Zaledwie dwa i pół miesiąca dzieli duże i średnie przedsiębiorstwa od wejścia w życie wymogów EUDR – unijnego...

System kaucyjny nie wystarczy. Ekspert: potrzebne są instalacje termicznego przekształcania odpadów

Wprowadzenie systemu kaucyjnego w Polsce to istotny krok w kierunku poprawy selektywnej zbiórki odpadów, jednak samo to rozwiązanie...

System kaucyjny w Polsce w fazie rozruchu. Od stycznia 2025 wzrosną opłaty dla producentów

Od 1 października 2025 roku w Polsce obowiązuje system kaucyjny, który obecnie znajduje się w fazie przejściowej. Codziennie...

Branża recyklingowa potrzebuje stabilnych regulacji i nowoczesnych instalacji

Transformacja sektora recyklingowego w Polsce wymaga połączenia innowacji technologicznych z odpowiednią polityką inwestycyjną oraz legislacyjną. Robert Szyman, dyrektor...