Politechnika Łódzka otrzymała 1,2 mln euro na nowe projekty

Czas2 min

Politechnika Łódzka otrzymała do realizacji trzy nowe projekty europejskie finansowane z programu Erasmus+. Narodowa Agencja Programu Erasmus+ i Europejskiego Korpusu Solidarności każdemu z nich przyznała maksymalne dofinansowanie, czyli 400 tysięcy euro. Ich tematyka wiąże się z działaniami mającymi na celu zwiększenia szans na zatrudnienie świeżo upieczonych absolwentów, edukacją łączącą wiedzę i zrozumienie Celów Zrównoważonego Rozwoju z rozwijaniem inteligencji emocjonalnej oraz projektowaniem immersyjnych doświadczeń 3D i wykorzystaniem wirtualnej rzeczywistości. 

W tej edycji konkursu na liście znalazło się w sumie 14 projektów, a wynik PŁ należy do najlepszych.

  • Projekt złożony przez Centrum Współpracy Międzynarodowej #edu4sdgs („Building a Comprehensive Educational Ecosystem for Sustainable Development Goals”) ma na celu zwiększenie wkładu szkolnictwa wyższego w realizację Celów Zrównoważonego Rozwoju (SDGs). Posłużą temu materiały edukacyjne łączące wiedzę i zrozumienie SDGs z rozwijaniem inteligencji emocjonalnej. Stworzona przez międzysektorowe konsorcjum internetowa przestrzeń edukacyjna przeznaczona będzie dla studentów, osób uczących się przez całe życie, dostawców usług edukacyjnych i szkoleniowych, a także nauczycieli i trenerów. W ramach projektu odbędą się szkolenia, szkoła letnia i webinaria. Jak podkreśla koordynująca projekt dr inż. Dorota Piotrowska, prof. PŁ konsorcjum wykorzysta w realizacji zaplanowanych działań mechanizm przyznawania mikropoświadczeń. Partnerami PŁ w projekcie są uczelnie z Hiszpanii i Łotwy, organizacja NGO z Hiszpanii, niemiecka jednostka akredytująca oraz partner biznesowy z Polski. 
  • Kolejny projekt – „Best practices for high-immersion experiences design” – dotyczy technologii immersyjnych, a głównie projektowania immersyjnych doświadczeń 3D. Są one znakomitym wsparciem procesu uczenia się, szczególnie dzięki wykorzystaniu wirtualnej rzeczywistości (VR). Immersja jest poziomem naszego zanurzenia się w sztucznie wykreowane doświadczenie i jest ona znacząco głęboka w przypadku korzystania z wirtualnej rzeczywistości. – W projekcie realizowanym we współpracy z uczelniami z Portugalii i Hiszpanii zostaną opracowane materiały szkoleniowe dla projektantów 3D – mówi dr inż. Grzegorz Zwoliński z zespołu Voxel Research Lab na PŁ, koordynujący projekt. – Przełoży się to na ich umiejętności w tworzeniu interaktywnych środowisk dla Metaverse, czyli współistniejących wielu wirtualnych światów 3D, w których rzeczywistość podobna jest do prawdziwego życia. 

     
  • Trzeci z projektów przyznanych Politechnice Łódzkiej – „Blended Outdoor Learning for fostering the employability of newly graduates” wychodzi naprzeciw problemom, które dotyczą coraz większej liczby osób w Europie. Chodzi mianowicie o konieczność wypełniania luki między formalnym wykształceniem a potrzebami szybko zmieniającego się społeczeństwa i rynku pracy. W ramach projektu zostanie opracowany program szkoleniowy oparty na metodologiach uczenia się „na świeżym powietrzu” (outdoor learning). Dzięki programowi uczestnicy zdobędą wiedzę na temat swoich mocnych stron/talentów, umiejętności miękkich, zbudują poczucie własnej wartości i wzmocnią postawy do zatrudnienia. Studenci zbudują również swoją ścieżkę kariery zawodowej, poznają zmiany na rynku pracy i przygotują się do poszukiwania pracy. Koordynatorem projektu jest dr inż. Anna Laska-Leśniewicz z Instytutu Mechatroniki i Systemów Informatycznych. Partnerami są uczelnie z Hiszpanii, Włoch, Litwy, Portugalii oraz hiszpańska firma szkoleniowa. 

Wymienione projekty wygrały w konkursie Narodowej Agencji Programu Erasmus+ i Europejskiego Korpusu Solidarnościogłoszonym w ramach Akcji 2 – Partnerstwa współpracy dla szkolnictwa wyższego, konkurs 2023, runda 1. 

Źródło: Politechnika Łódzka

- REKLAMA -
- REKLAMA - spot_img

Najnowsze

- REKLAMA -

Zainteresuje Cię

Polenergia stawia na zrównoważony rozwój. Ambitne cele klimatyczne do 2030 roku

Jedna z największych prywatnych grup energetycznych w Polsce zaprezentowała kompleksową strategię ESG, która definiuje nowe standardy odpowiedzialnego biznesu....

Energetyka jutra. Innowacje, OZE i transformacja na 42. EuroPOWER & OZE POWER

Już w listopadzie w Warszawie odbędzie się 42. EuroPOWER & OZE POWER – kluczowe wydarzenie dla sektora energetycznego...

Miliardy na czystą mobilność i energetykę. Przełomowy konkurs NFOŚiGW nabiera tempa

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej wprowadza kolejny kluczowy instrument wspierania transformacji energetycznej. Konkurs o wartości blisko...

Polacy marnują żywność na potęgę. Aż 63% przyznaje się do wyrzucania jedzenia

Najnowszy raport "Nie Marnuj Jedzenia" pokazuje, że problem marnowania żywności w Polsce narasta. Aż 63% Polaków przyznaje się...

Akcja Czysta Wisła 2025 – 25,7 tysiąca wolontariuszy zebrało 233 tony śmieci z polskich rzek

Trzecia edycja Akcji Czysta Wisła zakończyła się sukcesem – 25 690 osób zebrało 233 tony śmieci z Wisły,...

Program Czyste Powietrze z dramatycznym spadkiem zainteresowania – likwidacja kopciuchów potrwa 35 lat

Zainteresowanie programem "Czyste Powietrze" utrzymuje się na najniższym poziomie w historii pół roku od ponownego uruchomienia po reformie....

Europejska Koalicja Tekstylna domaga się gospodarki obiegu zamkniętego

Firma Reju wraz z jedenastu innymi firmami reprezentującymi łańcuch wartości tekstyliów ogłosiła 15 października manifest Europejskiej Koalicji na...

Światowy Dzień Żywności. Sztuczna inteligencja może zmniejszyć marnotrawstwo o 15 proc.

W Unii Europejskiej marnowanych jest co roku nawet 88 milionów ton żywności, co stanowi praktycznie 20 procent rocznej...