Solaris dostarczy 89 elektrycznych autobusów dla Sztokholmu

Czas1 min

Firma Solaris podpisała kontrakt na dostawę 89 elektrycznych autobusów dla szwedzkiego przewoźnika Nobina Sverige AB. Zamówienie dotyczy modeli Solaris Urbino 15 LE electric, które będą obsługiwać trasy miejskie i podmiejskie w rejonie Sztokholmu. Pojazdy, wyposażone w baterie Solaris High Energy, trafią do szwedzkiej stolicy w pierwszej połowie 2026 roku.

Nowe zamówienie stanowi kontynuację wcześniejszej współpracy z tym samym przewoźnikiem. W 2024 roku Solaris dostarczył już 55 autobusów elektrycznych dla Nobiny w Sztokholmie oraz 28 pojazdów dla Nobiny Skåne.

Dostawa kolejnej znaczącej partii naszych 15-metrowych, w pełni elektrycznych autobusów świadczy o nieustannym zaufaniu Nobiny do naszej firmy i jakości naszych produktów. To partnerstwo jest wyrazem naszego zaangażowania w rozwój zrównoważonych i niezawodnych rozwiązań transportowych. Liczymy na dalsze umacnianie naszej współpracy z operatorem i wspólne działania na rzecz bardziej ekologicznej mobilność miejskiej” – powiedział Sverre Skaar, CEO Solaris Sverige AB.

Solaris działa na szwedzkim rynku od 2003 roku i dostarczył tam już blisko 800 autobusów, w tym pojazdy zeroemisyjne – bateryjne i wodorowe. W 2024 roku firma sprzedała łącznie 1525 pojazdów, co stanowi wzrost o 4,7% w porównaniu do roku 2023. Przełożyło się to na przychód grupy na poziomie 927 milionów euro, co oznacza wzrost o 13% rok do roku. Szczególnie istotny jest fakt, że autobusy bateryjne, wodorowe, trolejbusy i pojazdy hybrydowe stanowiły rekordowe 83% całkowitej sprzedaży firmy w 2024 roku.

Wzrost udziału autobusów elektrycznych w transporcie publicznym ma kluczowe znaczenie dla transformacji energetycznej w sektorze transportu miejskiego. Elektryfikacja floty autobusowej pozwala na znaczną redukcję emisji CO2 oraz zanieczyszczeń powietrza w centrach miast, co przekłada się bezpośrednio na poprawę jakości życia mieszkańców. Dodatkowo, rozwój tego typu technologii przyspiesza innowacje w dziedzinie magazynowania energii i infrastruktury ładowania, które mogą znaleźć zastosowanie również w innych sektorach gospodarki.

- REKLAMA -
- REKLAMA - spot_img

Najnowsze

- REKLAMA -

Zainteresuje Cię

Energetyka jutra. Innowacje, OZE i transformacja na 42. EuroPOWER & OZE POWER

Już w listopadzie w Warszawie odbędzie się 42. EuroPOWER & OZE POWER – kluczowe wydarzenie dla sektora energetycznego...

Miliardy na czystą mobilność i energetykę. Przełomowy konkurs NFOŚiGW nabiera tempa

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej wprowadza kolejny kluczowy instrument wspierania transformacji energetycznej. Konkurs o wartości blisko...

Polacy marnują żywność na potęgę. Aż 63% przyznaje się do wyrzucania jedzenia

Najnowszy raport "Nie Marnuj Jedzenia" pokazuje, że problem marnowania żywności w Polsce narasta. Aż 63% Polaków przyznaje się...

Akcja Czysta Wisła 2025 – 25,7 tysiąca wolontariuszy zebrało 233 tony śmieci z polskich rzek

Trzecia edycja Akcji Czysta Wisła zakończyła się sukcesem – 25 690 osób zebrało 233 tony śmieci z Wisły,...

Program Czyste Powietrze z dramatycznym spadkiem zainteresowania – likwidacja kopciuchów potrwa 35 lat

Zainteresowanie programem "Czyste Powietrze" utrzymuje się na najniższym poziomie w historii pół roku od ponownego uruchomienia po reformie....

Europejska Koalicja Tekstylna domaga się gospodarki obiegu zamkniętego

Firma Reju wraz z jedenastu innymi firmami reprezentującymi łańcuch wartości tekstyliów ogłosiła 15 października manifest Europejskiej Koalicji na...

Światowy Dzień Żywności. Sztuczna inteligencja może zmniejszyć marnotrawstwo o 15 proc.

W Unii Europejskiej marnowanych jest co roku nawet 88 milionów ton żywności, co stanowi praktycznie 20 procent rocznej...

System kaucyjny w Polsce – handel detaliczny przed wyzwaniem adaptacji i kosztów

Polski rynek detaliczny od 1 października 2025 roku działa w nowej rzeczywistości – tego dnia ruszył system kaucyjny,...