Blisko 200 firm wybrało EDP Energia Polska jako partnera transformacji energetycznej

Czas2 min

Tylko w I kwartale tego roku blisko 200 przedsiębiorców w Polsce skorzystało z oferty EDP Energia Polska dla biznesu instalując PV w swoich firmach. Wkrótce do grona firm, które już zaufały EDP dołączy Ferrero, marka popularnych na całym świecie wyrobów czekoladowych, która również zdecydowała się na produkcję zielonej energii przy pomocy paneli słonecznych od EDP Energia Polska.

Wolumen zainstalowanych mocy wyniesie 5,68 MWp, co stanowi równowartość rocznych dostaw energii dla 1,1 tys. gospodarstw domowych. Instalacja pozwoli firmie zredukować o ponad 4,6 tyś. ton rocznie emisję CO2, a także obniżyć wydatki na energię elektryczną firm. 

Grupa EDP, globalny lider w obszarze energii odnawialnej, od lat realizuje projekty związane z transformacją energetyczną na całym świecie. W Polsce marka EDP oferuje rozwiązania fotowoltaiczne dla przedsiębiorstw, które chcą ograniczyć wydatki na energię, jednocześnie wybierając drogę transformacji energetycznej.

W szerokim portfolio klientów EDP EP znajdują się przede wszystkim małe i średnie przedsiębiorstwa. Jednak firma konsekwentnie zdobywa rynek i podpisuje umowy także z dużymi koncernami. Na instalację paneli fotowoltaicznych EDP zdecydowała się w ostatnim czasie marka Ferrero, producent popularnych wyrobów czekoladowych. Firma dołączy do 191 przedsiębiorstw, które od stycznia do kwietnia 2023 roku korzystały już z fotowoltaiki od EDP EP – ich partnera w zielonej transformacji.

Zielona transformacja i oszczędności

Projekt realizowany we współpracy z Ferrero zakłada budowę 2 instalacji PV o łącznej mocy 5,68 MWp (łącznie ponad 10 300 paneli). Firma zdecydowała się na instalację fotowoltaiczną w modelu PV-as-a-Service, unikając jednocześnie konieczności inwestowania własnych środków. Instalacja pozwoli zaoszczędzić nawet do 15 proc. na rachunkach za prąd i zabezpieczyć dostawy energii elektrycznej na potrzeby zakładów produkcyjnych w Belsku Dużym, skąd produkty marki Ferrero trafiają do klientów w ponad 100 krajach. Zaplanowana inwestycja pozwoli wyeliminować ze środowiska ponad 4,6 tys. ton CO2 rocznie. Zaabsorbowanie takiej ilości dwutlenku węgla wymagałoby zasadzenia blisko 210 tys. drzew. Instalacja paneli fotowoltaicznych wpisuje się w strategię zrównoważonego rozwoju Grupy Ferrero. 

-Z wielką dumą EDP EP wita w swoim portfolio firmę, której zaufały miliony klientów i która dziś wybiera nas jako swojego partnera w zakresie zrównoważonego rozwoju. Poprzez zainstalowanie naszych rozwiązań solarnych na swoich dachach, Ferrero zmniejszy wydatki na energię i jednocześnie przyczyni się do bardziej ekologicznego zużycia energii elektrycznej w naszym kraju. Transformacja energetyczna i niezależność energetyczna są ważnymi tematami w naszej strategii i codziennie pracujemy nad ich przyspieszeniem – mówi Ireneusz Kulka, Country Manager EDP Energia Polska

Kompleksowe wsparcie przedsiębiorstw

Instalacje fotowoltaiczne EDP Energia Polska w modelu PV-as-a-Service pozwalają przedsiębiorcom nie tylko zabezpieczyć dostawy czystej energii, ale przede wszystkim zwalniają ich z konieczności inwestowania własnych środków. Koszty całej inwestycji pokrywane są przez EDP. Klient może korzystać z instalacji PV nawet przez 15 lat, płacąc niższe rachunki za energię elektryczną. Dodatkowym atutem tego typu rozwiązania jest brak konieczności samodzielnego serwisowania i konserwacji paneli. Zespół inżynierów EDP zapewnia stały monitoring i kontrolę funkcjonowania wszystkich instalacji utrzymywanych przez firmę w Europie.

Źródło: EDP

- REKLAMA-spot_img
- REKLAMA -

Najnowsze

- REKLAMA -

Zainteresuje Cię

Innowacyjne technologie neutralne emisyjnie fundamentem bezpieczeństwa energetycznego i konkurencyjności UE

Transformacja energetyczna Europy wymaga zróżnicowanego podejścia uwzględniającego specyfikę poszczególnych krajów członkowskich – to główny przekaz konferencji zorganizowanej przez...

ORLEN: Wodór może odegrać wiodącą rolę w transformacji energetycznej

Wodór ma szansę stać się siłą napędową zielonej transformacji, jednak, jak podkreślają eksperci, powinny być do tego spełnione...

Wkrótce konsumenci będą lepiej chronieni przed greenwashingiem

Nawet 80 proc. sklepów internetowych, stron internetowych i reklam zawiera informacje o wpływie produktów na środowisko – wynika z danych KE....

Ørsted publikuje plan działań dla europejskiej energetyki wiatrowej na morzu

Globalna firma Ørsted opublikowała raport "Morska energetyka wiatrowa na rozdrożu", w którym przedstawia kompleksowy plan działań mający na...

Ożywienie OZE obniżyło ceny energii

W marcu średnia cena energii na Rynku Dnia Następnego (SPOT) wyniosła 90,97 EUR/MWh, co oznacza spadek o 30,21%...

Ministerstwo Klimatu i Środowiska startuje z innowacyjną kampanią edukacyjną o bioróżnorodności

Tuż przed Światowym Dniem Chomika, przypadającym 12 kwietnia, Ministerstwo Klimatu i Środowiska uruchomiło kampanię edukacyjną „Bioróżnorodnie połączeni", skierowaną...

Mimo zmian regulacyjnych, zielona transformacja pozostaje w strategiach firm – wnioski z kongresu ESG & Sustainability FORUM

Wiedza i świadomość na temat niezbędnej transformacji gospodarki na bardziej zrównoważoną trafiła już do krwioobiegu kadry menedżerskiej większości...

Studentka Politechniki Łódzkiej nagrodzona za innowacyjne rozwiązania w gospodarce obiegu zamkniętego

Karina Skura, studentka kierunku biogospodarka zrównoważona na Wydziale Biotechnologii i Nauk o Żywności Politechniki Łódzkiej, zdobyła pierwsze miejsce...