Sklepy Carrefoura będą zasilane energią z fotowoltaiki

Czas2 min

EDP, dostawca rozwiązań fotowoltaicznych dla biznesu, nawiązał współpracę z międzynarodowym liderem handlu spożywczego Carrefour. W ramach umowy EDP Energia Polska zainstalowała panele słoneczne na dachach 13 sklepów Carrefour w Polsce.

Carrefour, będący jednym z czołowych graczy na globalnym rynku detalicznym z blisko 14000 sklepów i platformami e-commerce w ponad 40 krajach, wybrał rozwiązania EDP, aby zmniejszyć ślad węglowy firmy i przyczynić się do transformacji Polski w kierunku czystszych źródeł energii. W ramach współpracy EDP zainstalowało 13 systemów słonecznych na dachach sklepów Carrefour w 5 województwach.

Całkowita moc projektu wynosi niemal 650 kWp. Energia ta jest wykorzystywana do zasilania sklepów Carrefour i pozwala firmie zmniejszyć emisje o ponad 448 ton CO2 rocznie, które w przeciwnym razie wytworzyłaby energia pochodząca z paliw kopalnych. Dla porównania jest to ilość CO2, jaką może pochłonąć około 86 000 dorosłych drzew w skali roku. Współpraca z EDP wspiera firmę w realizacji jej zrównoważonych celów.

Realizacja projektu dla tak znaczącego gracza na rynku potwierdza możliwości EDP w zakresie obsługi zarówno małych i średnich polskich przedsiębiorców, jak i międzynarodowych korporacji. Projekt będzie realizowany przez Soon Energy, spółkę przejętą przez EDP Energia Polska w 2022 r. w celu zwiększania obecności firmy na polskim rynku energii słonecznej.  

Z radością obserwujemy rosnące zaangażowanie firm w Polsce w projekty sprawiające, że biznes staje się coraz bardziej zrównoważony. Inwestycja Carrefour to kolejny krok w stronę realizacji naszej misji, jaką jest wspieranie transformacji energetycznej polskiej gospodarki. Nasza współpraca z Carrefour potwierdza, że energia ze słońca jest nie tylko dobra dla środowiska, ale stanowi również opłacalne rozwiązanie dla wszystkich rodzajów działalnościkomentuje Ireneusz Kulka, Country Manager EDP Energia Polska.

Realizując swoją strategię zrównoważonego rozwoju, Carrefour Polska podejmuje aktywne działania na rzecz trwałego zmniejszenia zużycia energii elektrycznej w swoich sklepach, a także dostosowania sprzętu do obowiązujących norm i coraz bardziej rygorystycznych przepisów dotyczących emisji CO2. Naszym długoterminowym celem jest również znaczne zwiększenie wykorzystania energii ze źródeł odnawialnych mówi Sławomir Gomoliński, Dyrektor Aktywów Carrefour Polska.

Współpraca z EDP pozwoliła nam powiększyć nasz system fotowoltaiczny o kolejnych kilkanaście lokalizacji i moc blisko 650 kWp. Na koniec bieżącego roku Carrefour planuje wykorzystywać energię ze słońca w 35% swoich hiper- i supermarketach, które wygenerują łącznie około 8% rocznego zużycia wszystkich sklepów własnych naszej sieci w Polsce dodaje Sławomir Gomoliński.

Różnorodne rozwiązania dla każdej firmy

Carrefour zdecydował się zainwestować we własne projekty słoneczne. Natomiast EDP oferuje również model PV-as-a-Service, w ramach którego dokonuje inwestycji za klienta, który będzie czerpał korzyści z energii słonecznej. Oferowany przez EDP model pokrywa koszty inwestycji, eksploatacji i konserwacji instalacji solarnej przez cały okres trwania umowy. W tym czasie klient pokrywa miesięczną opłatę, korzystając z niższych rachunków za energię elektryczną i zmniejszając wpływ swojej działalności na środowisko i zapotrzebowania na energię. 

Więcej informacji na temat tego, w jaki sposób firmy mogą wykorzystać Słońce do dekarbonizacji swoich procesów i obniżania rachunków za energię można znaleźć na stronie EDP Energia.

Źródło: EDP

- REKLAMA -

Najnowsze

- REKLAMA -

Zainteresuje Cię

20 lat branży biogazowej w Polsce. Eksperci podsumowują rozwój sektora

Polska branża biogazowa obchodzi 20-lecie istnienia. To właśnie dwie dekady temu, w 2005 roku, Goodvalley zbudowało pierwszą biogazownię...

Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku....

Raport PTEC: Współpraca ciepłownictwa i elektroenergetyki wpłynie na obniżenie cen ciepła, emisji CO2 i poprawę efektywności systemu

Podczas tegorocznego Kongresu Ciepłownictwa w Nałęczowie, Polskie Towarzystwo Energetyki Cieplnej (PTEC) zaprezentowało najnowszy raport pt. „Integracja sektora ciepłowniczego...

Polskie Sieci Elektroenergetyczne uruchamiają kampanię „Odłóż na później” wspierającą elastyczne zarządzanie energią

Ruszyła ogólnopolska kampania edukacyjna "Odłóż na później", której celem jest promocja odpowiedzialnego korzystania z energii elektrycznej poprzez świadome...

Unia Europejska zwiększyła inwestycje w ochronę środowiska do rekordowych 76 miliardów euro w 2024 roku

Eurostat szacuje, że w 2024 roku kraje Unii Europejskiej zainwestowały około 76 miliardów euro w aktywa niezbędne do...

Branża budowlana musi budować w sposób odpowiedzialny klimatycznie

Przemysł cementowy na świecie odpowiada za 7-8 proc. światowej produkcji emisji dwutlenku węgla. „W Polsce, według danych Stowarzyszenia...

Zielone wartości w odwrocie. Polacy coraz bardziej obojętni na ekologię

Po chwilowym wzroście świadomości ekologicznej w polskim społeczeństwie przyszło zahamowanie nastrojów. Napływ obojętnych postaw, niski poziom wiedzy na...

Eurostat: UE czyni znaczące postępy w realizacji SDGs, ale trzy cele odnotowują regres

Eurostat opublikował raport "Zrównoważony rozwój w Unii Europejskiej - raport monitorujący postępy w realizacji SDGs w kontekście UE...