Czarne łabędzie nie zatopiły ESG

Czas1 min

Według 11 procent przedsiębiorców czynniki ESG (środowiskowe, społeczne i ładu korporacyjnego) mają strategiczne znaczenie dla dostawców usług technologicznych przeznaczonych dla firm. Pomimo pojawienia się ,,czarnych łabędzi” takich jak agresja Rosji na Ukrainę, pandemia COVID-19 czy spory handlowe, cele ESG nie przestały pełnić strategicznego znaczenia – wynika z raportu opracowanego przez ośrodek analityczny GlobalData.


  • ESG znalazło się w piątce najważniejszych elementów, które wpływały na działalność firm
  • Rozwiązania techniczne ESG mogą zapewnić nowe źródła przychodów
  • Dostawcy usług technologicznych mogą tworzyć nowe strumienie przychodów dzięki nowym usługom, które dotyczą rynku ESG

Jak wynika z badań przeprowadzonych wśród przedsiębiorców, ESG znalazło się w piątce najważniejszych kwestii, które w ciągu najbliższych 12 miesięcy miały największy wpływ na prowadzone przez nich działalności. Jako najważniejsze obszary – obok ESG – wskazali transformację cyfrową – 24%, COVID-19 – 23%, spory handlowe – 22%, a także coraz wyższy poziom uregulowania rynków – 20%.

Zdaniem Roberta Pritcharda, starszego analityka w GlobalData, większość wiodących dostawców usług aktywnie śledzi i raportuje swoje cele ESG.

– Dostawcy usług technologicznych pozostają zaangażowani w realizację długoterminowych celów w zakresie ESG jako części ich etosu korporacyjnego i strategii, sięgających aż do 2030, 2040 i kolejnych lata – powiedział.

Według ekspertów GlobalData, w ESG chodzi obecnie o to, aby firmy technologiczne dostarczały wyniki niefinansowe dla klientów korporacyjnych. W ich opinii innowacje w zakresie produktów i usług mogą zapewnić wydajność operacyjną, zwiększyć produktywność, a ostatecznie poprawić wyniki finansowe klientów.

Jak tłumaczy Pritchard, korzyści odnosi nie tylko klient korporacyjny.

– Dostawcy usług technologicznych mogą tworzyć nowe strumienie przychodów dzięki nowym usługom, które dotyczą rynku ESG, zarówno dzięki nowym produktom – czasami współtworzonym z klientami – jak i dostarczaniu platform pomagających w raportowaniu takich obszarów jak zrównoważony rozwój i zużycie energii w łańcuchu dostaw, aby spełnić cele Scope 3 (inne pośrednie emisje powstałe w całym łańcuchu wartości – przyp. red.) – stwierdził.

– Kryzys klimatyczny jest widoczny na całym świecie i wiele wyzwań, zarówno w wymiarze społecznym jak i zarządzania, wymaga rozwiązania. Jednak nie wszystko jest ponure i smutne: dokonuje się prawdziwy postęp w rozwiązywaniu kryzysu klimatycznego, a rozwiązania techniczne ESG mogą zapewnić nowe źródła przychodów i scementować długoterminowe relacje z klientami w czasie, gdy wiele starszych produktów i usług nadal się tworzy – dodał.

Źródło: GlobalData/ Grafika: Pixabay

Posted in ESG

Zostaw komentarz