Czarne łabędzie nie zatopiły ESG

Czas1 min

Według 11 procent przedsiębiorców czynniki ESG (środowiskowe, społeczne i ładu korporacyjnego) mają strategiczne znaczenie dla dostawców usług technologicznych przeznaczonych dla firm. Pomimo pojawienia się ,,czarnych łabędzi” takich jak agresja Rosji na Ukrainę, pandemia COVID-19 czy spory handlowe, cele ESG nie przestały pełnić strategicznego znaczenia – wynika z raportu opracowanego przez ośrodek analityczny GlobalData.


  • ESG znalazło się w piątce najważniejszych elementów, które wpływały na działalność firm
  • Rozwiązania techniczne ESG mogą zapewnić nowe źródła przychodów
  • Dostawcy usług technologicznych mogą tworzyć nowe strumienie przychodów dzięki nowym usługom, które dotyczą rynku ESG

Jak wynika z badań przeprowadzonych wśród przedsiębiorców, ESG znalazło się w piątce najważniejszych kwestii, które w ciągu najbliższych 12 miesięcy miały największy wpływ na prowadzone przez nich działalności. Jako najważniejsze obszary – obok ESG – wskazali transformację cyfrową – 24%, COVID-19 – 23%, spory handlowe – 22%, a także coraz wyższy poziom uregulowania rynków – 20%.

Zdaniem Roberta Pritcharda, starszego analityka w GlobalData, większość wiodących dostawców usług aktywnie śledzi i raportuje swoje cele ESG.

– Dostawcy usług technologicznych pozostają zaangażowani w realizację długoterminowych celów w zakresie ESG jako części ich etosu korporacyjnego i strategii, sięgających aż do 2030, 2040 i kolejnych lata – powiedział.

Według ekspertów GlobalData, w ESG chodzi obecnie o to, aby firmy technologiczne dostarczały wyniki niefinansowe dla klientów korporacyjnych. W ich opinii innowacje w zakresie produktów i usług mogą zapewnić wydajność operacyjną, zwiększyć produktywność, a ostatecznie poprawić wyniki finansowe klientów.

Jak tłumaczy Pritchard, korzyści odnosi nie tylko klient korporacyjny.

– Dostawcy usług technologicznych mogą tworzyć nowe strumienie przychodów dzięki nowym usługom, które dotyczą rynku ESG, zarówno dzięki nowym produktom – czasami współtworzonym z klientami – jak i dostarczaniu platform pomagających w raportowaniu takich obszarów jak zrównoważony rozwój i zużycie energii w łańcuchu dostaw, aby spełnić cele Scope 3 (inne pośrednie emisje powstałe w całym łańcuchu wartości – przyp. red.) – stwierdził.

– Kryzys klimatyczny jest widoczny na całym świecie i wiele wyzwań, zarówno w wymiarze społecznym jak i zarządzania, wymaga rozwiązania. Jednak nie wszystko jest ponure i smutne: dokonuje się prawdziwy postęp w rozwiązywaniu kryzysu klimatycznego, a rozwiązania techniczne ESG mogą zapewnić nowe źródła przychodów i scementować długoterminowe relacje z klientami w czasie, gdy wiele starszych produktów i usług nadal się tworzy – dodał.

Źródło: GlobalData/ Grafika: Pixabay

Zostaw komentarz

Ta strona używa Akismet do redukcji spamu. Dowiedz się, w jaki sposób przetwarzane są dane Twoich komentarzy.

- REKLAMA -
- REKLAMA - spot_img

Najnowsze

- REKLAMA -

Zainteresuje Cię

Energetyka jutra. Innowacje, OZE i transformacja na 42. EuroPOWER & OZE POWER

Już w listopadzie w Warszawie odbędzie się 42. EuroPOWER & OZE POWER – kluczowe wydarzenie dla sektora energetycznego...

Miliardy na czystą mobilność i energetykę. Przełomowy konkurs NFOŚiGW nabiera tempa

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej wprowadza kolejny kluczowy instrument wspierania transformacji energetycznej. Konkurs o wartości blisko...

Polacy marnują żywność na potęgę. Aż 63% przyznaje się do wyrzucania jedzenia

Najnowszy raport "Nie Marnuj Jedzenia" pokazuje, że problem marnowania żywności w Polsce narasta. Aż 63% Polaków przyznaje się...

Akcja Czysta Wisła 2025 – 25,7 tysiąca wolontariuszy zebrało 233 tony śmieci z polskich rzek

Trzecia edycja Akcji Czysta Wisła zakończyła się sukcesem – 25 690 osób zebrało 233 tony śmieci z Wisły,...

Program Czyste Powietrze z dramatycznym spadkiem zainteresowania – likwidacja kopciuchów potrwa 35 lat

Zainteresowanie programem "Czyste Powietrze" utrzymuje się na najniższym poziomie w historii pół roku od ponownego uruchomienia po reformie....

Europejska Koalicja Tekstylna domaga się gospodarki obiegu zamkniętego

Firma Reju wraz z jedenastu innymi firmami reprezentującymi łańcuch wartości tekstyliów ogłosiła 15 października manifest Europejskiej Koalicji na...

Światowy Dzień Żywności. Sztuczna inteligencja może zmniejszyć marnotrawstwo o 15 proc.

W Unii Europejskiej marnowanych jest co roku nawet 88 milionów ton żywności, co stanowi praktycznie 20 procent rocznej...

System kaucyjny w Polsce – handel detaliczny przed wyzwaniem adaptacji i kosztów

Polski rynek detaliczny od 1 października 2025 roku działa w nowej rzeczywistości – tego dnia ruszył system kaucyjny,...