- PATROŃAT MEDIALNY -spot_img

Kolejne zamówienie na wodorowe Solarisy z Francji

Czas2 min

Solaris pozyskał w ostatnich dniach prestiżowe zamówienie z rynku francuskiego. Osiem przegubowych autobusów wodorowych zostanie dostarczonych do miasta Belfort. 18-metrowe pojazdy zostaną wyposażone w najnowocześniejszy system wodorowy, który w połączeniu z napędem modułowym gwarantuje optymalne parametry jezdne. Urbino 18 hydrogen zostaną dostarczone do klienta w drugiej połowie 2025 roku.

W pierwszej połowie lipca Solaris podpisał umowę na dostawę ośmiu autobusów wodorowych do miasta Belfort. Pojazdy zostały zakupione przez podmiot publiczny SMTC (Le Syndicat Mixte des Transports en Commun du Territoire de Belfort), zrzeszający operatorów transportu w regionie. Ostatecznym podmiotem użytkującym nowe autobusy wodorowe będzie przewoźnik Régie des Transports du Territoire de Belfort (RTTB) zarządzający mobilnością, w tym transportem autobusowym, Belforcie. 

Jesteśmy niezwykle dumni, że możemy współpracować z SMTC w Belfort i dostarczyć do miasta zaawansowane technologicznie, bezemisyjne autobusy wodorowe. Urbino 18 hydrogen to nie tylko innowacyjny środek transportu, ale również krok w kierunku zrównoważonej przyszłości. Dzięki nowym Solarisom mieszkańcy Belfortu będą mogli cieszyć się czystszym powietrzem i nowoczesnym, niezawodnym transportem publicznym – powiedział Brice Bonavia, Dyrektor Zarządzający spółką Solaris France. 

Autobusy, które zamówił Belfort, zostaną wyposażone w nowoczesny system wodorowy, na który składają się m.in. ogniwo wodorowe o mocy 100 kW i system kompozytowych zbiorników, które pozwalają zmagazynować ponad 50 kg wodoru pod ciśnieniem 350 bar. Baterie Solaris High Power będą wspomagać ogniwo paliwowe w chwilach największego zapotrzebowania na energię elektryczną. Sercem napędu będzie silnik elektryczny o mocy 240 kW. Autobusy wyposażone zostaną ponadto w napęd modułowy, który poprzez rozproszenie elementów składowych, pozwala na lepsze wykorzystanie miejsca na dachu, a także na zwiększenie przestrzeni pasażerskiej. 

Zgodnie z najnowszymi przepisami, autobusy będą wyposażone w funkcjonalności GSR2, w tym w system informujący o obecności uczestników ruchu drogowego w tzw. martwym polu widzenia. Zamówione Urbino hydrogen będą posiadały wysokowydajną klimatyzację z funkcją grzania pompą ciepła. Dodatkowo autobusy zostaną wyposażone w system monitoringu i zdalnego zarządzania flotą eSConnect. 

To już trzecie w ostatnich miesiącach zamówienie na tzw. “wodorowce” z rynku francuskiego – obok 4 pojazdów dla Artois Mobilités i 22 autobusów dla Île-de-France Mobilités. Wykorzystanie technologii wodorowej w transporcie publicznym zyskuje coraz większą popularność, a Solaris jest w tym względzie zdecydowanym liderem – w 2023 roku producent posiadał niemal 50% udziałów w tej części rynku. Ponad 220 modeli Urbino hydrogen obsługuje ruch pasażerski już w 25 miastach całej Europy.

Źródło: Solaris

- PATRONAT MEDIALNY - spot_img

Najnowsze

- REKLAMA -

Zainteresuje Cię

Wygoda kluczem do sukcesu systemu kaucyjnego. 71,5 proc. Polaków chce więcej automatów

Dostępność automatów zwrotnych to najważniejszy czynnik, który zachęci Polaków do częstszego zwracania opakowań - wynika z raportu "Nowe...

EDP zainstaluje fotowoltaikę w 26 sklepach Leroy Merlin

EDP Energia Polska podpisała umowę z Leroy Merlin na instalację systemów fotowoltaicznych o łącznej mocy 4,6 MWp w...

PTEC partnerem projektu „Cyfrowy Bliźniak URE”. Sztuczna inteligencja w taryfowaniu ciepła

Polskie Towarzystwo Energetyki Cieplnej zostało partnerem instytucjonalnym i eksperckim projektu "Cyfrowy Bliźniak URE", prowadzonego przez Centrum Transformacji Energetycznej...

Amazon podpisuje kolejne umowy dotyczące OZE

Amazon podpisał umowy na zakup blisko 200 MW energii odnawialnej z trzech farm w województwach opolskim, zachodniopomorskim i...

Branża napojowa przed wyzwaniem standaryzacji butelki zwrotnej. Ekspert: bez zmian system może upaść

System butelek szklanych wielokrotnego użytku w Polsce wymaga pilnego uporządkowania i ujednolicenia. Rafał Łyczek, dyrektor operacyjny w Reselekt...

Ponad 100 tys. polskich firm nieprzygotowanych na EUDR. Raport ostrzega przed utratą dostępu do rynku UE

Zaledwie dwa i pół miesiąca dzieli duże i średnie przedsiębiorstwa od wejścia w życie wymogów EUDR – unijnego...

System kaucyjny nie wystarczy. Ekspert: potrzebne są instalacje termicznego przekształcania odpadów

Wprowadzenie systemu kaucyjnego w Polsce to istotny krok w kierunku poprawy selektywnej zbiórki odpadów, jednak samo to rozwiązanie...

System kaucyjny w Polsce w fazie rozruchu. Od stycznia 2025 wzrosną opłaty dla producentów

Od 1 października 2025 roku w Polsce obowiązuje system kaucyjny, który obecnie znajduje się w fazie przejściowej. Codziennie...