- PATROŃAT MEDIALNY -spot_img

Politechnika Krakowska z Krakowskim Centrum Technicznym BorgWarner na rzecz zrównoważonej mobilności

Czas2 min

Rozwój zrównoważonej mobilności w ramach wspólnych projektów naukowo-badawczych, organizacja wycieczek dydaktycznych, praktyk i staży dla studentów, wymiana specjalistycznej wiedzy i doświadczeń, organizacja sympozjów, konferencji i szkoleń – to główne pola współpracy Politechniki Krakowskiej i Krakowskiego Centrum Technicznego BorgWarner.

Umowę o współdziałaniu podpisali 20 marca 2024 r. rektor Politechniki Krakowskiej prof. dr hab. inż. Andrzej Szarata, dr hab. inż. Maciej Sułowicz, prof. PK, dziekan Wydziału Inżynierii Elektrycznej i Komputerowej PK oraz Agata Marcinowska-Zaręba, członek zarządu BorgWarner eMobility Poland sp. z o.o. i Paweł Czernecki, Site Manager BorgWarner Kraków.

BorgWarner to amerykański koncern z ponad 130-letnią historią, dostarczający rozwiązania w zakresie zrównoważonej mobilności. W swoich strategicznych celach zaznacza transformację do e-mobilności. Działa w licznych lokalizacjach na całym świecie, w Polsce w Błoniu pod Warszawą, Rzeszowie oraz w Krakowie, gdzie rozwija Centrum Techniczne BorgWarner. To właśnie ono będzie głównym realizatorem umowy o współpracy z Politechniką Krakowską.

– Krakowskie Centrum Techniczne BorgWarner powstało w 2022 roku w celu zapewnienia kompleksowego rozwoju komponentów energoelektronicznych dla pojazdów samochodowych ze szczególnym uwzględnieniem inwerterów oraz zintegrowanych elektrycznych układów napędowych – mówi Paweł Czernecki, Site Manager BorgWarner Kraków.

– Zespoły inżynierskie tworzymy w oparciu o ekspertów z wiedzą domenową, ale równie ważny jest dla nas potencjał i chęć pogłębiania wiedzy z zakresu elektromobilności. Dlatego wśród naszych celów jest współpraca z wiodącymi ośrodkami naukowymi oraz stworzenie atrakcyjnej oferty dla studentów i absolwentów, którym chcemy oferować programy szkoleniowe i atrakcyjne ścieżki kariery – dodał.

Krakowskie Centrum Techniczne BorgWarner odpowiadaj zarówno na potrzeby pracowników, jak i praktykantów i stażystów, którzy chcą się przygotować do pracy w branży pojazdów elektrycznych.

– Dzięki zainicjowanej właśnie współpracy nasi studenci będą mogli korzystać z międzynarodowego wsparcia technicznego i odpowiednio przygotowanych laboratoriów firmy. Da im to szansę na zdobycie wiedzy i doświadczeń w jednej z najważniejszych branż światowej gospodarki, która bardzo dynamicznie się zmienia. Branża motoryzacyjna musi sprostać rosnącym oczekiwaniom społecznym i środowiskowym, którym – wchodząc na rynek pracy – będą musieli też sprostać nasi absolwenci – podkreśla rektor Politechniki Krakowskiej prof. Andrzej Szarata.

Jak zaznacza dr hab. inż. Maciej Sułowicz, prof. PK, dziekan Wydział Inżynierii Elektrycznej i Komputerowej (WIEK) PK, który – ze strony uczelni – będzie koordynował współpracę, pól do wspólnej aktywności jest wiele. Politechnika kształci młodych inżynierów na kierunkach i specjalnościach związanych z polami działalności nowego partnera uczelni takich jak transport, elektrotechnika i automatyka (ze specjalnościami elektromobilność czy inżynieria systemów elektrycznych), środki transportu i logistyka, pojazdy samochodowe. Dla nich atrakcyjna będzie oferta stażów i praktyk, oferowanych przez Krakowskie Centrum Techniczne BorgWarner.

– Mamy także nadzieję na współpracę specjalistów firmy ze studenckimi kołami naukowymi naszego wydziału i uczelni oraz podejmowanie przez studentów konkretnych wyzwań inżynierskich z pola działalności firmy w ramach prac inżynierskich i magisterskich. Oferujemy też możliwość współpracy naukowej np. w ramach doktoratów wdrożeniowych czy wspólnych projektów badawczo-rozwojowych z udziałem naszych ekspertów – mówi dziekan Maciej Sułowicz.

W spotkaniu towarzyszącym podpisaniu porozumienia o współpracy oprócz uczestniczyli przedstawiciele kadry naukowej Wydziału Inżynierii Elektrycznej i Komputerowej: dr hab. inż. Zbigniew Kokosiński, prof. PK i dr hab. inż. Janusz Gołdasz, prof. PK z Katedry Automatyki i Informatyki, prof. PK oraz dr inż. Zbigniew Pilch z Katedry Inżynierii Elektrycznej, pełnomocnik dziekana WIEiK ds. kół naukowych.

Źródło: Politechnika Krakowska

- PATRONAT MEDIALNY - spot_img
- PATRONAT MEDIALNY - spot_img

Najnowsze

- REKLAMA -

Zainteresuje Cię

EDP zainstaluje fotowoltaikę w 26 sklepach Leroy Merlin

EDP Energia Polska podpisała umowę z Leroy Merlin na instalację systemów fotowoltaicznych o łącznej mocy 4,6 MWp w...

PTEC partnerem projektu „Cyfrowy Bliźniak URE”. Sztuczna inteligencja w taryfowaniu ciepła

Polskie Towarzystwo Energetyki Cieplnej zostało partnerem instytucjonalnym i eksperckim projektu "Cyfrowy Bliźniak URE", prowadzonego przez Centrum Transformacji Energetycznej...

Amazon podpisuje kolejne umowy dotyczące OZE

Amazon podpisał umowy na zakup blisko 200 MW energii odnawialnej z trzech farm w województwach opolskim, zachodniopomorskim i...

Branża napojowa przed wyzwaniem standaryzacji butelki zwrotnej. Ekspert: bez zmian system może upaść

System butelek szklanych wielokrotnego użytku w Polsce wymaga pilnego uporządkowania i ujednolicenia. Rafał Łyczek, dyrektor operacyjny w Reselekt...

Ponad 100 tys. polskich firm nieprzygotowanych na EUDR. Raport ostrzega przed utratą dostępu do rynku UE

Zaledwie dwa i pół miesiąca dzieli duże i średnie przedsiębiorstwa od wejścia w życie wymogów EUDR – unijnego...

System kaucyjny nie wystarczy. Ekspert: potrzebne są instalacje termicznego przekształcania odpadów

Wprowadzenie systemu kaucyjnego w Polsce to istotny krok w kierunku poprawy selektywnej zbiórki odpadów, jednak samo to rozwiązanie...

System kaucyjny w Polsce w fazie rozruchu. Od stycznia 2025 wzrosną opłaty dla producentów

Od 1 października 2025 roku w Polsce obowiązuje system kaucyjny, który obecnie znajduje się w fazie przejściowej. Codziennie...

Branża recyklingowa potrzebuje stabilnych regulacji i nowoczesnych instalacji

Transformacja sektora recyklingowego w Polsce wymaga połączenia innowacji technologicznych z odpowiednią polityką inwestycyjną oraz legislacyjną. Robert Szyman, dyrektor...