- PATROŃAT MEDIALNY -spot_img

Polska kluczowym dostawcą rozwiązań na potrzeby ładowania pojazdów EV

Czas1 min

10 listopada 2023 r. wiceminister klimatu i środowiska Adam Guibourgé-Czetwertyński wziął udział w seminarium na temat elektromobilności zorganizowanym przez Ambasadę RP w Berlinie. Podczas wydarzenia, w którym uczestniczyli także przedstawiciele rządu federalnego Niemiec, wiceminister promował polskie technologie ładowania pojazdów elektrycznych oraz zachęcał do korzystania z polskich usług ładowania samochodów elektrycznych na stacjach w RFN.

Spotkanie dotyczyło prezentacji i promocji rozwiązań z zakresu elektromobilności, w tym przede wszystkim technologii i infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych oraz roli napędów bateryjnych w transporcie ciężkim.

– Elektromobilność i rozwój jej infrastruktury odgrywają ważną rolę w kontekście dekarbonizacji transportu ciężarowego i wyzwań stojących przed branżą motoryzacyjną. Rozwój współpracy w tym obszarze stwarza ogromne możliwości w zakresie rozwoju krajowych gospodarek — podkreślił minister Adam Guibourgé-Czetwertyński.

Dalszy rozwój infrastruktury paliw alternatywnych powinien mieć charakter rynkowy, a w fazie przejściowej powinien być wspierany przez fundusze unijne w celu wyeliminowania ograniczeń mechanizmu rynkowego. Inwestycje muszą być przede wszystkim zrównoważone ekonomicznie.

– Transformacja sektora motoryzacyjnego będzie miała duży wpływ na polską gospodarkę. Już dziś baterie do samochodów elektrycznych produkowane w naszym kraju są wykorzystywane w pojazdach na całym świecie. Takich przykładów jest znacznie więcej: w Polsce produkowana jest infrastruktura ładowania i zeroemisyjne autobusy. Przejście na zeroemisyjny transport daje duże możliwości wzrostu gospodarczego i zatrudnienia w nowych i rozwijających się sektorach — zaznaczył wiceminister klimatu i środowiska.

Rozwój usług transportowych jest też nie bez znaczenia dla polskiej gospodarki. Usługi transportowe są jednym z najważniejszych elementów łańcucha produkcji i dostaw. Ponadto coraz więcej klientów oczekuje od firm transportowych, by przewóz ich towarów miał jak najmniejszy ślad węglowy. Polska aktywnie wspiera też transformację tej branży w początkowej fazie rozwoju technologii bezemisyjnych samochodów ciężarowych. Niezbędne są dalsze inwestycje w nowoczesne, niskoemisyjne środki transportu oraz rozwój infrastruktury ładowania ciężarówek.

Źródło: Ministerstwo Klimatu i Środowiska

- PATRONAT MEDIALNY - spot_img

Najnowsze

- REKLAMA -

Zainteresuje Cię

Wygoda kluczem do sukcesu systemu kaucyjnego. 71,5 proc. Polaków chce więcej automatów

Dostępność automatów zwrotnych to najważniejszy czynnik, który zachęci Polaków do częstszego zwracania opakowań - wynika z raportu "Nowe...

EDP zainstaluje fotowoltaikę w 26 sklepach Leroy Merlin

EDP Energia Polska podpisała umowę z Leroy Merlin na instalację systemów fotowoltaicznych o łącznej mocy 4,6 MWp w...

PTEC partnerem projektu „Cyfrowy Bliźniak URE”. Sztuczna inteligencja w taryfowaniu ciepła

Polskie Towarzystwo Energetyki Cieplnej zostało partnerem instytucjonalnym i eksperckim projektu "Cyfrowy Bliźniak URE", prowadzonego przez Centrum Transformacji Energetycznej...

Amazon podpisuje kolejne umowy dotyczące OZE

Amazon podpisał umowy na zakup blisko 200 MW energii odnawialnej z trzech farm w województwach opolskim, zachodniopomorskim i...

Branża napojowa przed wyzwaniem standaryzacji butelki zwrotnej. Ekspert: bez zmian system może upaść

System butelek szklanych wielokrotnego użytku w Polsce wymaga pilnego uporządkowania i ujednolicenia. Rafał Łyczek, dyrektor operacyjny w Reselekt...

Ponad 100 tys. polskich firm nieprzygotowanych na EUDR. Raport ostrzega przed utratą dostępu do rynku UE

Zaledwie dwa i pół miesiąca dzieli duże i średnie przedsiębiorstwa od wejścia w życie wymogów EUDR – unijnego...

System kaucyjny nie wystarczy. Ekspert: potrzebne są instalacje termicznego przekształcania odpadów

Wprowadzenie systemu kaucyjnego w Polsce to istotny krok w kierunku poprawy selektywnej zbiórki odpadów, jednak samo to rozwiązanie...

System kaucyjny w Polsce w fazie rozruchu. Od stycznia 2025 wzrosną opłaty dla producentów

Od 1 października 2025 roku w Polsce obowiązuje system kaucyjny, który obecnie znajduje się w fazie przejściowej. Codziennie...