Polska kluczowym dostawcą rozwiązań na potrzeby ładowania pojazdów EV

Czas1 min

10 listopada 2023 r. wiceminister klimatu i środowiska Adam Guibourgé-Czetwertyński wziął udział w seminarium na temat elektromobilności zorganizowanym przez Ambasadę RP w Berlinie. Podczas wydarzenia, w którym uczestniczyli także przedstawiciele rządu federalnego Niemiec, wiceminister promował polskie technologie ładowania pojazdów elektrycznych oraz zachęcał do korzystania z polskich usług ładowania samochodów elektrycznych na stacjach w RFN.

Spotkanie dotyczyło prezentacji i promocji rozwiązań z zakresu elektromobilności, w tym przede wszystkim technologii i infrastruktury ładowania pojazdów elektrycznych oraz roli napędów bateryjnych w transporcie ciężkim.

– Elektromobilność i rozwój jej infrastruktury odgrywają ważną rolę w kontekście dekarbonizacji transportu ciężarowego i wyzwań stojących przed branżą motoryzacyjną. Rozwój współpracy w tym obszarze stwarza ogromne możliwości w zakresie rozwoju krajowych gospodarek — podkreślił minister Adam Guibourgé-Czetwertyński.

Dalszy rozwój infrastruktury paliw alternatywnych powinien mieć charakter rynkowy, a w fazie przejściowej powinien być wspierany przez fundusze unijne w celu wyeliminowania ograniczeń mechanizmu rynkowego. Inwestycje muszą być przede wszystkim zrównoważone ekonomicznie.

– Transformacja sektora motoryzacyjnego będzie miała duży wpływ na polską gospodarkę. Już dziś baterie do samochodów elektrycznych produkowane w naszym kraju są wykorzystywane w pojazdach na całym świecie. Takich przykładów jest znacznie więcej: w Polsce produkowana jest infrastruktura ładowania i zeroemisyjne autobusy. Przejście na zeroemisyjny transport daje duże możliwości wzrostu gospodarczego i zatrudnienia w nowych i rozwijających się sektorach — zaznaczył wiceminister klimatu i środowiska.

Rozwój usług transportowych jest też nie bez znaczenia dla polskiej gospodarki. Usługi transportowe są jednym z najważniejszych elementów łańcucha produkcji i dostaw. Ponadto coraz więcej klientów oczekuje od firm transportowych, by przewóz ich towarów miał jak najmniejszy ślad węglowy. Polska aktywnie wspiera też transformację tej branży w początkowej fazie rozwoju technologii bezemisyjnych samochodów ciężarowych. Niezbędne są dalsze inwestycje w nowoczesne, niskoemisyjne środki transportu oraz rozwój infrastruktury ładowania ciężarówek.

Źródło: Ministerstwo Klimatu i Środowiska

- REKLAMA-spot_img

Najnowsze

spot_img

Zainteresuje Cię

Biznes apeluje o wdrożenie pakietu Omnibus. Chodzi o zmniejszenie obowiązków związanych z ESG

Europejski biznes zaapelował do instytucji unijnych o szybkie przyjęcie pierwszego tzw. pakietu Omnibus. To zestaw propozycji KE, który ma...

Polska prezydencja UE. Europa potrzebuje skutecznych narzędzi wspierających dekarbonizację przemysłu

27 marca 2025 r. w Brukseli odbyło się pierwsze posiedzenie Rady ds. Środowiska pod przewodnictwem polskiej prezydencji. Podczas...

Startuje nowe Czyste Powietrze – więcej wsparcia, prostsze zasady

31 marca 2025 r. o godzinie 12:00 ruszył nabór wniosków w zreformowanej wersji programu Czyste Powietrze. Program został...

Ekspertka CSRinfo o kluczowych aspektach raportowania ESG

Dr Agata Molisz, menedżerka ds. doradztwa ESG w CSRinfo, przedstawiła istotne wytyczne dotyczące raportowania ESG podczas wydarzenia „Zrównoważony...

Łódź stawia na zieloną energię – pierwszy w Polsce samorządowy projekt umów PPA

Łódź jako pierwsze miasto w Polsce, we współpracy z Fundacją RE-Source Poland Hub, rozpoczyna pionierski projekt umożliwiający samorządom...

Moda w duchu eko na Uniwersytecie Gdańskim – sukces pokazu „UGreen Fashion”

Wyjątkowy pokaz mody „UGreen Fashion”, mający charakter konkursu i promujący idee recyklingu i świadomego, zrównoważonego podejścia do mody,...

Rośnie zainteresowanie białymi rybami. W Polsce zaledwie 5–10 proc. sprzedaży pochodzi ze zrównoważonych połowów

ONZ podaje, że ponad 37 proc. światowych zasobów ryb jest poławianych w sposób niezrównoważony, czyli zagrażający środowisku i populacjom morskim. Przeciwdziałanie...

Nowy raport: Towards sustainable energy security – Europe needs a new strategy now

Unia Europejska stoi przed koniecznością opracowania nowej strategii bezpieczeństwa energetycznego, która uwzględnia transformację energetyczną w kontekście dynamicznych zmian...