Rozwój bezemisyjnego transportu zależy również od sposobów jego finansowania

Czas2 min

Leasing w świadomości klienta obniża cenę zakupu samochodu elektrycznego z przeciętnie 60-70 tys. euro jednorazowo do 500-700 euro miesięcznie, a umowa leasingowa dodatkowo pokrywa koszty ubezpieczenia, przeglądy, naprawy czy wymianę opon. O możliwościach zwiększenia dostępności pojazdów elektrycznych mówił Harald van Meel z Volkswagen Financial Services podczas Kongresu Nowej Mobilności w Łodzi.

Harald van Meel, dyrektor ds. międzynarodowej sprzedaży flotowej w Volkswagen Financial Services, uważa, że europejski rynek pojazdów bezemisyjnych znalazł się „w momencie niepewności”. Wyjaśnił, że potencjalni klienci zainteresowani zakupem samochodów elektrycznych, widząc wahania cen samochodów na rynku oraz ograniczanie państwowych dopłat do „elektryka”, zadają sobie pytanie, czy powinni kupić pojazd elektryczny dzisiaj, czy lepiej zaczekać do jutra?

W jego opinii przyszłość bezemisyjnego transportu zależy również od sposobów jego finansowania oraz zachęt w postaci systemu dopłat czy subwencji. Tymczasem – jak podał – część krajów Unii Europejskiej, które stosowały system zachęt w postaci dopłat i subwencji do zakupu „elektryka”, nagle, bez istotnej przyczyny, z niego zrezygnowały.

– Jeżeli dostępne są dopłaty, subwencje, należy utrzymać je przynajmniej przez rok lub dwa lata, a jeżeli mają zostać zlikwidowane, niech to się dzieje stopniowo poprzez zmniejszanie ich ilości czy wartości – a nie z dnia na dzień, ponieważ to nikomu nie służy – podkreślił Harald van Meel.

Volkswagen Financial Services oferuje klientom indywidualnym, firmowym oraz flotowym gotowe rozwiązania w postaci leasingu dla klientów prywatnych, firm oraz klientów flotowych. W opinii van Meela korzystnym rozwiązaniem jest leasing, ponieważ obniża cenę zakupu samochodu elektrycznego z przeciętnie 60-70 tys. euro jednorazowo do 500-700 euro miesięcznie, a umowa leasingowa dodatkowo pokrywa część kosztów utrzymania pojazdu.

– Nie chodzi tylko o finansowanie zakupu, ale także o usługi serwisowe, ubezpieczenie, wymianę opon, tak więc jest to kompletny produkt. Ale ponieważ mówimy o elektromobilności, oferujemy również karty ładowania, aby ładowanie samochodu elektrycznego mogło odbywać się na koszt firmy – wskazał Harald van Meel.

Dodał, że Volkswagen Financial Services prowadzi klientów „za rękę” w przejściu na elektromobilność, m.in upewniając się, jaki jest profil danego kierowcy.

– Istotne jest, aby wiedzieć, komu dobrze służy pojazd w pełni elektryczny. Sprawdzamy, jaki jest profil kierowcy, i to jest coś, co jest naprawdę ważne, ponieważ jeżeli odbywamy długie podróże tylko raz w tygodniu czy co drugi tydzień, jazda w pełni elektrycznym samochodem jest interesującym rozwiązaniem – zaznaczył przedstawiciel VFS.

Volkswagen Financial Services został tegorocznym laureatem nagrody e-Mobility Media Awards w kategorii Kampania Marketingowa Roku za kampanię „Jedź Elektrykiem Jak My”. Nagroda jest przyznawana podczas Kongresu Nowej Mobilności za prowadzenie najskuteczniejszych kampanii informacyjno-promocyjnych, edukacyjnych oraz marketingowych na rzecz zeroemisyjnego transportu w Polsce.

Kongres Nowej Mobilności odbył się w dniach 24-26 września w Łodzi. Wydarzenie skupiło polskich i międzynarodowych interesariuszy sektora zeroemisyjnego transportu oraz nowej mobilności.

Równolegle do konferencji, w EXPO Łódź miały miejsce największe targi zrównoważonego transportu w Europie Środkowo-Wschodniej, na których 150 partnerów i wystawców prezentowało swoje produkty i najnowsze rozwiązania z sektora e-mobility.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

- REKLAMA -
- REKLAMA - spot_img

Najnowsze

- REKLAMA -

Zainteresuje Cię

Energetyka jutra. Innowacje, OZE i transformacja na 42. EuroPOWER & OZE POWER

Już w listopadzie w Warszawie odbędzie się 42. EuroPOWER & OZE POWER – kluczowe wydarzenie dla sektora energetycznego...

Miliardy na czystą mobilność i energetykę. Przełomowy konkurs NFOŚiGW nabiera tempa

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej wprowadza kolejny kluczowy instrument wspierania transformacji energetycznej. Konkurs o wartości blisko...

Polacy marnują żywność na potęgę. Aż 63% przyznaje się do wyrzucania jedzenia

Najnowszy raport "Nie Marnuj Jedzenia" pokazuje, że problem marnowania żywności w Polsce narasta. Aż 63% Polaków przyznaje się...

Akcja Czysta Wisła 2025 – 25,7 tysiąca wolontariuszy zebrało 233 tony śmieci z polskich rzek

Trzecia edycja Akcji Czysta Wisła zakończyła się sukcesem – 25 690 osób zebrało 233 tony śmieci z Wisły,...

Program Czyste Powietrze z dramatycznym spadkiem zainteresowania – likwidacja kopciuchów potrwa 35 lat

Zainteresowanie programem "Czyste Powietrze" utrzymuje się na najniższym poziomie w historii pół roku od ponownego uruchomienia po reformie....

Europejska Koalicja Tekstylna domaga się gospodarki obiegu zamkniętego

Firma Reju wraz z jedenastu innymi firmami reprezentującymi łańcuch wartości tekstyliów ogłosiła 15 października manifest Europejskiej Koalicji na...

Światowy Dzień Żywności. Sztuczna inteligencja może zmniejszyć marnotrawstwo o 15 proc.

W Unii Europejskiej marnowanych jest co roku nawet 88 milionów ton żywności, co stanowi praktycznie 20 procent rocznej...

System kaucyjny w Polsce – handel detaliczny przed wyzwaniem adaptacji i kosztów

Polski rynek detaliczny od 1 października 2025 roku działa w nowej rzeczywistości – tego dnia ruszył system kaucyjny,...