Autosan proponuje elektrobus z bateriami oddzielonymi przegubem

W ramach projektu o nazwie „Autobus z tylnym, zewnętrznym, elektrycznym układem napędowym” konsorcjum HSW S.A. Oddział Autosan w Sanoku oraz Sieć Badawcza Łukasiewicz- Przemysłowy Instytut Motoryzacji zaprojektowało i wyprodukowało nietypowy autobus o nazwie AUTOELEKTROSAN.

Cel przedsięwzięcia to opracowanie autobusu, w którym napęd, baterie oraz urządzenia peryferyjne zostały przeniesione do wydzielonego, tylnego przedziału autobusu. W rezultacie tylny człon autobusu stanowi pchającą część pojazdu. Może ona być użyta jako napęd odpowiednio zaprojektowanej części pasażerskiej autobusu przeznaczonego zarówno do komunikacji miejskiej jak i międzymiastowej.

12-metrowy AUTOELEKTROSAN posiada wydzielony zespół napędowy w części odizolowanej ścianą oraz dedykowanym mechanizmem przegubowym. Jego cechy szczególne to między innymi istotnie zwiększona pojemność użyteczna baterii, baterie oraz układ napędowy umieszczone w tylnym przedziale, skrętna oś środkowa dla ograniczenia promienia skrętu, możliwość rozbudowy o zasilanie urządzeń zewnętrznych oraz wymianę baterii.

Zwiększona pojemność magazynu energii w stosunku do typowych, elektrycznych autobusów miejskich umożliwia realizację dłuższych przejazdów na trasach podmiejskich, a także pomiędzy miastami.

AUTOELEKTROSAN aktualnie przechodzi serię badań prowadzonych przez Sieć Badawczą Łukasiewicz – Przemysłowy Instytut Motoryzacji.

Źródło: Autosan