- PATROŃAT MEDIALNY -spot_img

T-Mobile stawia na neutralność klimatyczną i obieg zamknięty

Czas2 min

Zrównoważony rozwój to znacznie więcej niż trend w biznesie – przekonuje T-Mobile Polska. W najnowszym, czwartym już raporcie poświęconym temu zagadnieniu firma opisuje swoje aktywności w czterech podstawowych obszarach: ochronie klimatu, wprowadzaniu gospodarki obiegu zamkniętego, włączeniu cyfrowym i różnorodności.

Zrównoważony rozwój to ogromna odpowiedzialność społeczna i środowiskowa. Dlatego T-Mobile przykłada wielką wagę do wcielania jego założeń w życie.

– Raportowanie odpowiedzialności korporacyjnej, raport o zrównoważonym rozwoju to już stała tradycja naszej firmy. Jego kluczowe ustalenia są świetnym podsumowaniem wszystkiego, co zrobiliśmy – mówi Andreas Maierhofer, prezes zarządu T-Mobile Polska.

Jednym z kluczowych celów T-Mobile jest dążenie do neutralności klimatycznej. Dlatego firma przyjęła ambitne założenia w tym zakresie, m.in. osiągnięcie w 2025 r. pełnej neutralności w obszarze emisji własnych czy całkowitej neutralności klimatycznej do 2040 r.

– Do 2040 r. chcemy osiągnąć neutralność w całym łańcuchu dostaw, czyli z naszymi partnerami, klientami i dostawcami. Każdy z nich będzie musiał wykazać, że jest neutralny pod względem emisji CO2. Zobowiązaliśmy się do tego jednoznacznie jako firma, a także całościowo jako grupa Deutsche Telekom – mówi Andreas Maierhofer.

Aby zrealizować to zamierzenie, operator inwestuje w rozwiązania z obszaru zielonej energii. 

– Już dwa lata temu zdecydowaliśmy, że wchodzimy w duży projekt z partnerem, który produkuje w Polsce zieloną energię, czyli energię elektryczną, której potrzebujemy do całej naszej sieci. Są to farmy słoneczne i wiatrowe – mówi Andreas Maierhofer.

T-Mobile modernizuje również flotę samochodów służbowych, wśród których 80 proc. obecnie stanowią już pojazdy hybrydowe i elektryczne.

– Wyraźnie pokazujemy również nasze zaangażowanie w redukcję odpadów technologicznych. Nazywamy to obiegiem zamkniętym – dodaje prezes T-Mobile Polska. 

Zgodnie ze swoją strategią T-Mobile dąży do stworzenia obiegu zamkniętego do 2030 r. Operator skoncentrował się na przedłużaniu cyklu życia smartfonów po to, aby ograniczyć powstawanie elektrośmieci oraz wpływ środowiskowy produkcji nowych urządzeń. Udało się odzyskać przy tym telefony umieszczone przez firmę w obiegu, a starania objęły także próby ponownego wprowadzenia ich na rynek. Dodatkowo organizacja realizowała projekty edukacyjne, dzięki którym do recyklingu i ponownego wykorzystania trafiło więcej metali rzadkich ze starych urządzeń. 

– W raporcie pokazujemy również inicjatywy, które podejmujemy z myślą o osobach, które nie są aż tak bardzo zaznajomione z postępującą wciąż cyfryzacją. Pomagamy im zrozumieć korzyści tego zjawiska – mówi Andreas Maierhofer. 

W ramach tego typu aktywności T-Mobile chce łączyć ludzi na równych zasadach, niezależnie od ich wieku czy poziomu kompetencji cyfrowych. Ważnym elementem realizacji tej strategii było wprowadzenie pełnej obsługi klientów niesłyszących i słabosłyszących, czego firma dokonała jako pierwszy i jedyny operator w Polsce. Dostarczyła ona ponadto urządzenia elektroniczne pozwalające na dostęp do internetu ponad 6 tys. seniorów. W ramach projektu T-Mobile „Sieć Pokoleń” powstał też przystępny dla nich kurs z obsługi komputerów, a także baza wiedzy. 

Operator skupia się również na najmłodszych użytkownikach sieci, których uczy, jak radzić sobie z potencjalnymi zagrożeniami. Aktywnie walczy z cyberbullyingiem, szczególnie często doświadczanym przez młodzież, a przesłanie kampanii T-Mobile „Na wygranej pozycji” dotyczącej samoakceptacji i obrony przed przemocą dotarło do ponad 400 tys. osób. Firma zrealizowała również kampanię edukacyjną „Pewni w sieci”, z której Polacy mogli dowiedzieć się więcej o powszechnych zagrożeniach w internecie, takich jak phishing, spoofing czy fake news.

– Czwartym obszarem działań ESG T-Mobile Polska jest inkluzywność i różnorodność. „Jest to również bardzo ważne, abyśmy byli otwarci na inne kultury – podsumowuje Andreas Maierhofer. 

Link do raportu: https://raport-t-mobile-polska.pl/raport-t-mobile-22.pdf 

Źródło: PAP MediaRoom

- PATRONAT MEDIALNY - spot_img

Najnowsze

- REKLAMA -

Zainteresuje Cię

Wygoda kluczem do sukcesu systemu kaucyjnego. 71,5 proc. Polaków chce więcej automatów

Dostępność automatów zwrotnych to najważniejszy czynnik, który zachęci Polaków do częstszego zwracania opakowań - wynika z raportu "Nowe...

EDP zainstaluje fotowoltaikę w 26 sklepach Leroy Merlin

EDP Energia Polska podpisała umowę z Leroy Merlin na instalację systemów fotowoltaicznych o łącznej mocy 4,6 MWp w...

PTEC partnerem projektu „Cyfrowy Bliźniak URE”. Sztuczna inteligencja w taryfowaniu ciepła

Polskie Towarzystwo Energetyki Cieplnej zostało partnerem instytucjonalnym i eksperckim projektu "Cyfrowy Bliźniak URE", prowadzonego przez Centrum Transformacji Energetycznej...

Amazon podpisuje kolejne umowy dotyczące OZE

Amazon podpisał umowy na zakup blisko 200 MW energii odnawialnej z trzech farm w województwach opolskim, zachodniopomorskim i...

Branża napojowa przed wyzwaniem standaryzacji butelki zwrotnej. Ekspert: bez zmian system może upaść

System butelek szklanych wielokrotnego użytku w Polsce wymaga pilnego uporządkowania i ujednolicenia. Rafał Łyczek, dyrektor operacyjny w Reselekt...

Ponad 100 tys. polskich firm nieprzygotowanych na EUDR. Raport ostrzega przed utratą dostępu do rynku UE

Zaledwie dwa i pół miesiąca dzieli duże i średnie przedsiębiorstwa od wejścia w życie wymogów EUDR – unijnego...

System kaucyjny nie wystarczy. Ekspert: potrzebne są instalacje termicznego przekształcania odpadów

Wprowadzenie systemu kaucyjnego w Polsce to istotny krok w kierunku poprawy selektywnej zbiórki odpadów, jednak samo to rozwiązanie...

System kaucyjny w Polsce w fazie rozruchu. Od stycznia 2025 wzrosną opłaty dla producentów

Od 1 października 2025 roku w Polsce obowiązuje system kaucyjny, który obecnie znajduje się w fazie przejściowej. Codziennie...